آرشیو خرداد ماه 1401

کاریابی مجازی در سراسر کشور

یکشنبه ۰۲ اردیبهشت ۰۳

7 اصل مهم شغل کارشناس منابع انسانی

۲۰ بازديد

در کنار وظایفی که هنگام جذب مدیر منابع انسانی برای او در نظر گرفته می شود ، 7 کارکرد اصلی نیز وجود دارد که عبارتند از:
1- استخدام و گزینش:
استخدام و انتخاب یک کارکرد اساسی برای کارشناس منابع انسانی است. این وظیفه شامل شناسایی نیاز به یک نقش، نوشتن شرح شغل، تعریف الزامات نقش و مجموعه مهارت‌های کاندید مناسب، تعیین بودجه حقوق، تبلیغات برای افراد مناسب، غربالگری، مصاحبه و انتخاب بهترین فرد برای کار است.ممکن است ساده به نظر برسد، اما این عملکرد فقط در مورد یافتن افرادی برای پر کردن نقش نیست. اگر به درستی انجام شود، با تعریف واضح مشخصات شغل و مشخص کردن مشخصات کارمند، قرار دادن نامزدهای عالی در موقعیت‌های مناسب می‌تواند عمیقاً بر حفظ کارمندان تأثیر بگذارد و نیروی کار شادتر ایجاد کند.
2- آموزش و توسعه:
آموزش و توسعه منابع انسانی برای رسیدگی به کاستی‌های مهارتی یا آموزشی در میان کارکنان و ارائه ابزارهای لازم برای تقویت مجموعه مهارت‌ها، بهبود اعتماد به نفس و عملکرد مؤثرتر، حیاتی است. کارفرمایانی که از این طریق روی نیروی کار خود سرمایه گذاری می‌کنند، شاهد افزایش مشخصی در رضایت و روحیه کارکنان هستند. آموزش کارکنان نیز مزایایی را برای یک شرکت فراهم می‌کند. سرمایه گذاری در توسعه کارکنان، حفظ کارکنان را تشویق می‌کند و هزینه‌های استخدام را به حداقل می‌رساند.
3- مدیریت اجرایی:
مدیریت عملکرد معمولاً ابزاری برای نظارت بر پیشرفت و ارزیابی کار، نگرش، کارایی و اثربخشی کارکنان است. یک فرآیند مدیریت عملکرد خوب شامل ارزیابی‌های سه ماهه یا سالانه یا بررسی عملکرد است. اینها ارتباط یک به یک بین کارکنان و مدیران خط را قادر می سازد تا اهداف فردی و تیمی واضحی را تعیین کنند که با اهداف استراتژیک سازمان هماهنگ باشد.

4- روابط کارمندان:
وقتی صحبت از روابط کارکنان (ER) می‌شود، دو کارکرد اصلی وجود دارد. اولا، منابع انسانی به پیشگیری و حل مشکلات یا اختلافات بین کارکنان و مدیریت کمک می‌کند. ثانیاً، آنها به ایجاد و اجرای سیاست‌هایی کمک می‌کنند که برای کل نیروی کار منصفانه و سازگار باشد.
روابط خوب منجر به افزایش رفاه کارکنان می‌شود. روابط کارکنان اصطلاحی است که به تلاش‌های سازمان برای ایجاد و حفظ روابط مثبت بین کارکنان و کارفرمایانشان اشاره دارد. ER برای عملکرد سازمانی، وفاداری در میان کارکنان، و تعامل بهبود یافته ضروری است.
5- قانون استخدام و انطباق:
هر کارشناس منابع انسانی باید با قوانین استخدام آشنا و به روز باشد و اطمینان حاصل کند که سیاست‌ها، رویه‌ها و مزایای سازمانی با آخرین قوانین مطابقت دارد. قانون استخدام چارچوب قانونی است که سازمان باید در آن فعالیت کند. طیف گسترده‌ای از قوانین و مقررات وجود دارد که تعداد بی‌شماری از شیوه‌های منابع انسانی مانند استخدام، مدیریت عملکرد، روابط کارکنان، جبران خسارت و سلامت و ایمنی را پوشش می‌دهد.
6- حقوق و مزایا:
حقوق، همان پول یا درآمد پایه‌ای است که با هر کارمند توافق می‌شود. اما مزایا می‌تواند با تامین اجتماعی، حقوق بازنشستگی، بیمه درمانی خصوصی، مزایای طول عمر، تعطیلات با حقوق، مرخصی استعلاجی با حقوق، تسهیلات مراقبت از کودکان، تقسیم سود، عضویت در ورزشگاه، و بسیاری موارد دیگر در ارتباط باشد. مزایای شرکت راهی برای جذب، حفظ و پاداش کارکنان است.
7- سیستم‌های مدیریت، حقوق و دستمزد و منابع انسانی:
توسعه سیستم‌ها، نگهداری از داده‌های کارکنان، محاسبه مالیات، تناسب ساعات کاری و تعطیلات و پرداخت حقوق، برخی از وظایف اداری است که معمولاً تحت مدیریت منابع انسانی قرار می‌گیرد. برخی از سازمان‌های بزرگتر ممکن است یک تیم حقوق و دستمزد جداگانه داشته باشند که با بخش منابع انسانی کار می‌کند.
مدیریت منابع انسانی به طور کلی اولین نقشی است که متخصصان منابع انسانی در حرفه خود بر عهده می‌گیرند و برای درک بقیه وظایف منابع انسانی ضروری است.
برگرفته از: شرح وظایف کارشناس و مدیر منابع انسانی

شرایط استخدام پذیرشگر در ایران

۲۸ بازديد
الزامات کارمندان رزرویشن و پذیرشگر حین استخدام
مدیران سازمان‌های و شرکت‌های زنجیره‌ای و معروف معمولاً استخدام رزویشن و پذیرشگر با تجربه را ترجیح می‌دهند. این در حالی است که برخی دیگر به دنبال استخدام کارجویانی با حداقل تجربه و سابقه هستند.

  • جهت مشاهده آخرین اخبار مربوط به استخدام پذیرشگر در مشهد و سایر استان های کشور کلیک نمایید.


بسته به نظر مدیریت سازمان، ممکن است شرایطی به منظور گزینش و استخدام رزرویشن و پذیرشگر در نظر گرفته شود که تمامی متقاضیان باید آن شرایط را داشته باشند تا بتوانند در پست مورد نظر استخدام شده و شروع به فعالیت کنند.

مثلاً ممکن است که یکی از الزامات کارمندان پذیرش مطابق با خواسته مدیریت، گذراندن دوره‌های خاص کارمندان پذیرش نظیر دوره‌های حسابداری، دوره‌های ICDL، دورهفن بیان و دوره کمک‌های اولیه، دوره‌های روانشناسی و……. باشد.

منبع: مجله ایران استخدام

معرفی مشاغل مرتبط با رشته کارشناس بازرگانی

۳۰ بازديد
در این مقاله قصد داریم به بررسی برخی از شغل‌هایی که کارشناسان بازرگانی را برای فعالیت در آن‌ها استخدام می‌کنند بررسی کنیم.

کارشناس بازرگانی داخلی:
یکی از آگهی‌های رایج در این زمینه، استخدام کارشناس بازرگانی داخلی است. بازرگانی داخلی شامل فعالیت‌ها و معاملاتی است که داخل یک کشور انجام می‌شود و خریدار و فروشنده در یک کشور مستقر هستند. درحقیقت در این نوع از تجارت هدف اصلی، رفع نیازها با استفاده از منابع داخلی است.
انجام تحقیقات تجاری در بازرگانی داخلی راحت‌تر است چرا که ماهیت مشتریان در مشاغل قابل دسترس بوده و همچنین تجارت با پول رسمی آن کشور انجام می‌شود.
کارشناس بازرگانی خارجی:
بازرگانی خارجی شامل فعالیت‌ها و معاملاتی است که خریدار و فروشنده آن در دو کشور متفاوت قرار دارند. در بازرگانی خارجی، تحقیقات تجاری بسیار هزینه‌بر و انجام آن دشوارتر است. همچنین در تجارت بین‌المللی از ارزهای کشورهای مختلف برای تجارت استفاده می‌شود.

مدیریت فروش:
این سمت شغلی، شامل نظارت و رهبری تیم‌های فروش است. یک مدیر فروش باید نمایندگان خود را برای ارتباط با مشتریان احتمالی، تبدیل آن‌ها به مشتریان اصلی و انتقال آن‌ها از طریق خطوط فروش هدایت کند.
بازاریابی:
هدف اصلی بسیاری از شرکت‌ها از جذب کارشناس بازرگانی، فعالیت او در زمینه بازریابی است. منظور از بازاریابی تمامی فعالیت‌هایی است که یک مجموعه برای بهبود روند خرید، فروش یا ارائه خدمات خود انجام می‌دهد.
درحقیقت افراد متخصصی که در بخش بازریابی مشغول به‌ کار هستند به دنبال جلب توجه مخاطبان بالقوه کلیدی به وسیله انواع تبلیغات هستند.
در حال حاضر پرطرفدارترین و پردرآمدترین شغل در رشته مدیریت بازرگانی، در کشور ما، بازاریابی است که اهمیت زیادی در مدیریت سود و زیان مجموعه‌ها داشته و در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از کارفرمایان و مدیران قرارگرفته است.

از سایر شغل‌های مرتبط با کارشناسی بازرگانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدیریت استراتژیک
  • مدیریت محصول
  • صادرات و واردات
منبع:ایران استخدام

وظایف مهندس کامپیوتر در شرکت ها و سازمان های مختلف

۳۲ بازديد
بررسی وظایف مهندس کامپیوتر
مهندسان کامپیوتر در هر شرکت و سازمانی وظایف مختلفی دارند. مثلا ممکن است یک مهندس کامپیوتر تنها به شناسایی باگ‌های موجود در یک پلتفرم اشتغال داشته باشد یا مهندس دیگری مدیریت تیم فنی را برای طراحی یک پلتفرم به عهده بگیرد. در ادامه به چند مورد از وظایف مهندسان کامپیوتر اشاره می‌کنیم.

  • طراحی، ساخت، آزمایش و اصلاح محصولات با شبیه‌سازی کامپیوتری
  • اصلاح و بهبود نرم‌ افزارها
  • مشاوره به مشتریان در مورد طراحی و نگهداری سیستم‌ها
  • همکاری در نصب، طراحی، اصلاح و توسعه سیستم‌ها
  • تحلیل داده‌ها و اطلاعات و ارزیابی آن‌ها
  • نظارت بر عملکرد برنامه‌نویسان و تکنسین‌های فنی
منبع: بلاگ ایران انجمن

درآمد و حقوق حسابداری در ایران

۲۸ بازديد
میزان حقوق و درآمد حسابدار در ایران 
شغل حسابداری یکی از مشاغل پرطرف دار در ایران بوده که بازار کار خوبی دارد. تقاضا برای استخدام حسابدار پاره وقت و تمام وقت از جانب شرکت‌ها بسیار بالا بوده و به دنبال آن درآمد خوبی نیز برای افراد جویای کار حسابداری وجود دارد.



درآمد هر رشته بسته به توانایی فرد و محل کار وی دارد. این که در شرکت های دولتی فعالیت می کنید یا شرکت های خصوصی بر میزان درآمد تاثیرگذار است. به طورکلی اگر فرد در شرکت های دولتی مشغول به کار باشد حقوق وی طبق قانون کار می باشد. اما در شرکت‌های خصوصی حقوق فرد حسابدار طبق توافق وی با کارفرما است.

شرکت‌های کوچک با توجه به این که فعالیت محدودتری دارند کار حسابدار نیز کمتر بوده و به دنبال آن حقوق کمتری نیز دریافت می کند. اما شرکت های بزرگ‌تر به دلیل گستردگی مجموعه و فعالیت بالا، کار یک حسابدار بسیار دقیق و بیشتر بوده و به همین منظور حقوقی که دریافت می کنند نیز بیشتر می شود. اما به طورکلی میانگین حقوق یک حسابدار با سطح مهارت متوسط حدود چهار تا پنج میلیون تومان می باشد.

منبع: اقتصاد 24

چگونه برنامه نویس شویم؟

۳۱ بازديد
برنامه نویس کیست؟

برنامه نویسان به عنوان مهندسان نرم افزار یا برنامه نویسان سیستم شناخته می شوند. برنامه نویسان کامپیوتر وظیفه طراحی و ایجاد برنامه های نرم افزاری، یکپارچه سازی سیستم ها و نرم افزارها، آموزش کاربران نهایی، تجزیه و تحلیل الگوریتم ها، اصلاح کد منبع، نوشتن دستورالعمل های سیستم، اشکال زدایی و نگهداری سیستم عامل ها را بر عهده دارند.
کارفرمایان در استخدام برنامه نویس، معمولا به داشتن تجربه و تسلط بر زبان های برنامه نویسی فرد متقاضی، بیشتر اهمیت می دهند. جهت مشاهده شرایط استخدام برنامه نویس در تهران و سایر استان های کشور به سایت های کاریابی از جمله کاریابی ایران استخدام مراجعه نمایید.



 تحصیلات برنامه نویس چیست؟
در مجموع افرادی که در رشته های علوم کامپیوتر، مهندسی نرم افزار، مهندسی فناوری اطلاعات مدرک کارشناسی دارند و یا کارشناسان ارشد یکی از گرایش های ارشد مهندسی کامپیوتر و گرایش های ارشد مهندسی فناوری اطلاعات آمادگی بیشتری برای ورود به این شغل دارند.

در هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش و در دانشگاه علمی کاربردی هم رشته کامپیوتر وجود دارد که دانش آموختگان آنها نیز می توانند شغل برنامه نویسی را انتخاب کنند. برای آموزش برنامه نویسی می توان در کلاسهای آزاد آموزشی نیز شرکت کرد.
برخی کارفرمایان برای داشتن برنامه نویسان حرفه ای، ابتدا برنامه نویس کارآموز استخدام می کنند و آموزش های لازم را به آنها می دهند. پس از دوره کارآموزی آنها را استخدام می کنند.
شما هم می توانید آگهی های استخدام برنامه نویس بصورت کار آموزی را از سایت ایران استخدام دنبال کنید و برای افزایش مهارت خود به عنوان کارآموز استخدام شوید.

منبع: مجله ایران استخدام

ویژگی های شخصیتی مهندس مکانیک

۳۱ بازديد

رشته مهندسی مکانیک
برای فعالیت به عنوان مهندس مکانیک، باید در این رشته تحصیل کنید و پایه قوی ریاضی و فیزیک داشته باشید. رشته مهندسی مکانیک، در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دارای گرایش‌ های مختلفی است. برای مشاهده فرصت های شغلی مهندس مکانیک می توانید کلیک نمایید.

شخصیت شناسی مهندسی مکانیک
مانند همه مشاغل مهندسی، مهندسان مکانیک دارای مجموعه ای تخصصی از ویژگی‌های شخصیتی هستند که برای آنها در کارشان مفید است. اگر کسی این ویژگی‌ها را نداشته باشد، لزوماً به این معنا نیست که هرگز نمی‌تواند مهندس شود. بلکه این نشانه آن است که مهندسی مکانیک ممکن است برای آنها شغل سختی باشد. به هر حال، هیچ کس کامل نیست و اکثر مهندسان همه این ویژگی‌ها را ندارند. آنچه را که انسان نمی‌داند، می‌تواند یاد بگیرد، همانطور که اکثر مهندسان مکانیک انجام می‌دهند. علاوه بر این، پشتکار لازم برای رسیدن به هر چیزی شرط اول است.

با این حال سه ویژگی اصلی برای مهندس مکانیک خلاقیت، ارتباط و حل مسئله (n.d.) در نظر گرفته شده است. در کنار این ویژگی‌ها، یک مهندس موفق، جزئیات گرا و نیز است.
تفکر انتقادی، درک مطلب، گوش دادن فعال و مهارت‌های قضاوت و تصمیم گیری از دیگر ویژگی‌هایی است که در تحلیل شخصیتی مهندس مکانیک بر آنها اشاره شده است. در کنار این موارد برخی از تحلیلگران این عرصه بر ویژگی‌های مهارت‌های بین فردی و مدیریت، مهارت‌های ارتباطی قوی و خلاقیت در حل مسائل نه به عنوان یک ویژگی هنری نیز تاکید دارند.

نتیجه گیری
در کنار علاقه، باید شرایط خود را از لحاظ روحی و ذهنی بسنجید سپس وارد این رشته شوید، زیرا با اخذ مدرک همه چیز تازه شروع می‌شود و شما در حین کار ممکن است با آموزش‌ها و کارهای سخت‌تری مواجه شوید.

منبع: ایران استخدام

5 مهارت اصلی برقکار

۳۵ بازديد
مهارت های برقکار چیست؟
برقکار به شخصی گفته می‌شود که بلد است به وسایل مختلف برق‌رسانی کند. روشنایی ساختمان و حتی زنگ آیفون را یک برقکار انجام داده است. از طرفی در شرکت‌ها و کارخانه‌ها برقکار به ابزارآلات و ماشین‌های مختلف برق‌رسانی می‌کند.

یک برقکار حرفه‌ای می‌داند که در کارش باید دقت بالایی به خرج دهد تا از مشکلات آینده جلوگیری کند. دقت بالا و توجه به جزئیات، اصل اول تبدیل شدن به یک برقکار است.



در این بخش از معرفی شغل برقکار از مهارت‌هایی که لازم است داشته باشید، سخن گفته‌ایم:


  1. توانایی انجام امور فنی و استفاده درست از دست‌ها
  2. توانایی کار تیمی و ارتباط گرفتن با سایر اعضای پروژه
  3. اطلاع و دانش کامل از علوم، فنون و مسائل ایمنی 
  4. توانایی کار در ارتفاع
  5. مورد آخر نیازمند توانایی بدنی کافی است. چون یک برقکار در ساختمان‌های بزرگ مجبور می‌شود ساعاتی را در ارتفاع کار کند!
منبع: معرفی شغل برقکار

کارشناس شبکه های اجتماعی چه وظایفی دارد؟

۳۲ بازديد
یک کارشناس رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی شرکت را مدیریت خواهد کرد. شغل ادمین رسانه‌های اجتماعی یک حرفه نوظهور در جهان خصوصاً در ایران به شمار می‌رود. با این حال با گذشت زمان وظایف ادمین شبکه‌های اجتماعی و انتظارات از آن بیشتر شده است. در راستای انجام تبلیغات رسانه‌ای هر مدیر رسانه اجتماعی (کارشناس رسانه اجتماعی) وظایفی دارد که شامل موارد زیر هستند:
  • اداره تمامی شبکه‌های اجتماعی
  • کنترل و نظارت بر شبکه‌های اجتماعی
  • پاسخگویی به دایرکت‌ها و سؤالات در کلیه صفحات اجتماعی مطابق با سیاست‌های تعیین شده بازاریابی شرکت
  • تولید محتوای تبلیغاتی (کپشن‌ها، استوری و… ) به منظور انتشار در شبکه‌های اجتماعی
  • ارائه ‌ایده‌های جدید و خلاقانه جهت تولید محتوای متنی یا تصویری در شبکه‌های اجتماعی
  • تولید محتوای سئو شده و همسوسازی آن با موضوعات ترند و جذاب در فضای مجازی ( طوریکه کاربر آن را بار‌ها و بار‌ها جستجو کند)
  • فعالیت زیاد در رسانه‌های اجتماعی پر کاربر مانند فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و…
  • برنامه‌ریزی، تعیین استراتژی و هدف‌گذاری
  • تأمین هویت، شهرت و اعتبار برند
  • بکارگیری استراتژی‌های سئو (بهینه‌سازی موتور جستجو) و تولید ترافیک ورودی
  • پرورش لید‌ها و تبدیل آن‌ها به مشتری بالفعل
  • تبدیل مشتریان بالفعل به طرفداران برند

اگر توانایی انجام این وظایف را دارید و در این شغل مهارت کافی را دارا هستید میتوانید برای خود رزومه بسازید و اطلاعات کاری خود را در اختیار کارفرمایانی که در این زمینه به درج آگهی استخدام کارشناس شبکه های اجتماعی پرداخته اند قرار دهید تا آنها با مطالعه ی سوابق کاری شما بتوانند فرد مورد نظرشان را استخدام نمایند.
منبع: بلاگ ایران استخدام

ویژگی های شخصیتی برنامه نویس php

۳۲ بازديد

معرفی زبان برنامه نویسی php
چنانچه بخواهیم یک معرفی کلی از زبان برنامه نویسی PHP ارائه دهیم، باید بیان کنیم که PHP مخفف PHP Hypertext Preprocessor می باشد و یک زبان برنامه نویسی یا اسکریپت نویسی اپن سورس (Open Source) است. یعنی بکارگیری زبان برنامه نویسی پی اچ پی کاملا رایگان می باشد. شما می توانید برای مشاهده مقاله هایی در مورد زبان برنامه نویسی php کلیک نمایید.

برنامه نویس php چه ویژگی هایی دارد؟
یک برنامه‌نویس برای اینکه در کارش پیشرفت کند و ماندگار شود، در وهله‌ ی اول باید به کدنویسی علاقه داشته باشد. سپس به‌تدریج تجزیه و تحلیل یاد می‌گیرد و در تعامل با سایر اعضا راه و چاه را از هم تشخیص خواهد داد. در ادامه چند تا از مهم‌ترین مشخصه‌های یک برنامه‌نویس php آورده شده است:
  • توانایی حل مسئله
  • توانایی مدیریت زمان و تقسیم کارها
  • مهارت در مدیریت پروژه
  • توانایی تعامل با سایر اعضای تیم فنی
  • توانایی تجزیه و تحلیل
  • انعطاف‌پذیر بودن و سازش با شرایط موجود پروژه
نتیجه گیری
اگر تمایل دارید تا در حرفه و شغل برنامه نویس php فعالیت نمایید لازم است برای یافتن فرصت های شغلی خود به سایت کاریابی مجازی مانند ایران استخدام مراجعه نمایید.

منبع: بلاگ ایران استخدام