آرشیو شهریور ماه 1401

کاریابی مجازی در سراسر کشور

سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۰۳

بررسی شب کاری و شیفت شب

۲۱ بازديد

شب کاری
سرعت تحولات و تنگاتنگ شدن رقابت‌ها باعث شده است تا بسیاری از مشاغل جهت پیشرفت در امور خود و ربودن گوی سبقت از رقبا، اصول کاری خود را بر پایه فعالیت‌های مداوم قرار دهند.
فعالیت در شب‌، یکی از راه‌حل‌هایی است که برخی از کسب و کارها از آن جهت پیشرفت امور خود استفاده می‌کنند.

البته همه چیز به موضوع پیشرفت مربوط نیست، گاه ماهیت شغل‌ها و نیاز مداوم به خدمات نیز ضرورت فعالیت در شیفت شب را الزامی می‌کند. مانند پرستاری.

  • شما می توانید آگهی های استخدام پرستار را در کاریابی های مجازی مانند ایران استخدام مشاهده نمایید.

سخن پایانی
با این حال، شب کاری گرچه در گذشته نیز وجود داشته است، اما به نظر می‌رسد امروزه بیشتر از گذشته گسترش یافته و طرفدار پیدا کرده است.

شما می توانید برای مشاهده فرمول شب کاری کلیک نمایید.

فعالیت در شیفت شب، تعریف خاص خود را دارد، نحوه محاسبه آن دارای قوانین خاصی است و مزایا و معایبی نیز دارد که اطلاع از آنها می‌‌تواند به فعالیت بهتر شما در این زمینه کمک کند.

منبع: بلاگ ایران استخدام

مشاوره پیشرفت شغلی در کاریابی ها

۱۳ بازديد

مشاوره پیشرفت شغلی
در راستای پیشرفت شغلی مؤسسه‌ها و مراکز بسیاری وجود دارند که در مسیر کاریابی و پیشرفت‌های شغلی به متقاضیان مشاوره می‌دهند.

ایران ‌استخدام نیز به‌عنوان سایتی معتبر در این زمینه فعالیت گسترده‌ای دارد و بستری فراهم کرده است تا افراد بتوانند به‌راحتی کار مدّنظر خویش را انتخاب کرده و با کارفرمایان ارتباط برقرار کنند.

ایران ‌استخدام، با آگاهی‌رسانی به‌موقع و مشاوره‌های حرفه‌ای خود مسیر استخدام را هموارتر می‌کند.

سخن پایانی
برای اطلاع از جدیدترین فرصت های شغلی می توانید از طریق اپلیکیشن ایران استخدام بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ای بر اساس استان و شغل و رشته تحصیلی مورد نظر خود تمام آگهی ها و اخبار استخدامی سازمانهای دولتی و مراکز خصوصی و بانکها را به محض انتشار دریافت نمایید.

منبع: مجله ایران استخدام

چه عواملی در بروز فرسودگی شغلی نقش دارند؟

۲۱ بازديد

عوامل بروز فرسودگی شغلی
فرسودگی شغلی صرفاً از داشتن مسئولیت‌های زیاد و کار پر استرس و فشار نشات نمی گیرد. عوامل دیگری در بروز فرسودگی شغلی و ابتلا به آن نقش دارند، از جمله سبک زندگی و ویژگی‌های شخصیتی هر فرد.

مطلب مرتبط: علایم و نشانه های افسردگی شغلی چیست؟

به طور کلی عوامل زیادی ممکن است در بروز افسردگی شغلی نقش داشته باشند که عبارتند از:

علل فرسودگی شغلی مرتبط با نگرش به زندگی و ویژگی‌های شخصیتی
  • تمایلات کمال گرایی (هیچ چیز به اندازه کافی خوب نیست)
  • نگاه بدبینانه به خود و جهان

  • نیاز به کنترل شرایط و عدم تمایل به تفویض اختیار به دیگران
  • انتظار بیش از حد از خود

سخن پایانی
در واقع اینکه زمان فراغت و استراحت خود را به چه کار‌هایی می‌پردازید و چه نگرشی به دنیا دارید، می‌تواند به اندازه کار‌های سنگین یک شغل و یا انجام روزمرگی‌های خانه داری سخت، پر استرس و طاقت‌فرسا باشد.

نحوه استعفا از کار دولتی و خصوصی

۱۵ بازديد

استعفا از کار و شغل دولتی
خروج و استعفا از کار دولتی شرایط متفاوتی نسبت به شغل‌های خصوصی دارد. به عنوان مثال طبق قوانین استعفا و ترک کار استعفا نامه کارگر باید 1 ماه زودتر به مدیر و مراجع تحویل داده شود این موضوع برای استعفا از کار معلمی هم صدق می‌کند.

  • شما می توانید آگهی های استخدام معلم را در کاریابی مجازی ایران استخدام مشاهده نمایید.

استعفا از کار خصوصی
در شغل‌های خصوصی و و نیمه خصوصی شما می‌توانید دو هفته قبل این موضوع را اطلاع دهید.

مسئله دیگری که اینجا با آن روبرو هستید نوع قرارداد شما با سازمان و ارگانیست که در آن فعالیت می‌کنید. فراموش نکنید که قرارداد موقت و دائم هر دو از نوع قرارداد لازم هستند، قراردادهای لازم قراردادهایی هستند که طرفین بعد از امضای قرارداد موظف خواهند بود به تمامی قوانین آن پایبند باشند و حق منحل کردن آن را ندارند، فقط در یکسری شرایط خاص یکی از طرفین قرارداد می‌تواند قراردادهای لازم را منحل کند.

مطلب مرتبط: انواع قرارداد در قانون کار ایران کدام اند؟

به عنوان مثال خود کارفرما در صورت قصور و تخلف کارگر حق فسخ قرارداد را دارد، فرقی هم نمی‌کند لازم باشد یا جایز. به طور کلی قوانین ترک کار ایجاب می‌کند که در چنین شرایطی مجمع بالاتری به فسخ یک طرفه قرارداد رسیدگی کند.

منبع: مجله ایران استخدام

انواع استعفا کدامند؟

۲۰ بازديد

انواع استعفا کدامند؟

باتوجه به شرایطی که فرد با قرارگیری در آن اقدام به استعفا می‌کند،
انواع استعفا عبارتند از:

  • استعفای اجباری

نوع سوم استعفا، استعفای اجباری است. به زمانی گفته می‌شود که بطور مثال مدیری در سازمانی مانند سازمان دولتی مشغول بکار باشد اما سازمان اجازه ندهد هیچ کدام از دستورات و برنامه‌های او به مرحله‌ی اجرا برسند. در اینصورت او مجبور به استعفا خواهد شد.

مطلب مرتبط: استخدام دولتی


  • استعفای فریبکارانه

در استعفای فریبکارانه معمولا شخص در شرایط خاص ادعای استعفا می‌کند تا اذهان عمومی آرام بگیرد و سپس به شغل خود برمی‌گیرد. در این نوع استعفا معمولا مدیران ارشد بصورت نمادین با استعفای او مخالفت می‌کنند و اجازه استعفا نمی‌دهند.

مطلب مرتبط: دو مورد از انواع استعفا

سخن پایانی
فراموش نکنید که مجموعه کاریابی ایران استخدام در تمامی این مسیر همراه شماست، از ساخت رزومه و بروز رسانی آن گرفته تا ارائه آخرین و جدیدترین فرصت‌های شغلی برای کارجو و نیروی کار، فرقی هم نمی‌کند در چه صنعت و زمینه‌ای مشغول به کار باشید.


منبع: مجله ایران استخدام

تفاوت استخدام رسمی و قراردادی

۱۷ بازديد

استخدام رسمی و قراردادی چه تفاوتی دارند؟
باتوجه به تعریفی که در قسمت‌های قبل برای استخدام رسمی و استخدام قراردادی داشتیم:

اولین و اصلی‌ترین تفاوت استخدام رسمی و استخدام قراردادی در مدت انجام همکاری بین کارفرما و کارمند است.

واضح است که در استخدام قراردادی زمان همکاری کوتاه‌تر از استخدام رسمی بوده و هیچ تضمینی مبنی بر همیشگی بودن شغل برای کارمند وجود ندارد.

تفاوت بعدی در این است که در استخدام رسمی کارمندان می‌توانند تا حداکثر 3 سال از مرخصی بدون حقوق استفاده کنند و درصورتی‌که قصد ادامه تحصیل نیز داشته باشند، می‌توانند تا 2 سال مازاد بر زمان اعلام‌شده نیز از مرخصی بدون حقوق استفاده کنند.
اما در استخدام قراردادی میزان مرخصی به توافقی که طرفین در زمان عقد قرارداد انجام داده‌اند بستگی دارد.

سخن پایانی
بطور کلی در استخدام رسمی کارمندان امنیت خاطر بیشتری نسبت به کار خود داشته و از شرایط و مزایای بالاتری نیز برخوردارند. این درحالی است که در نوع قراردادی آن هیچ امنیت کاری نبوده و مزایای خاصی نیز دریافت نمی‌کنند.

منبع: مجله ایران استخدام

وعده غذایی از عوامل ایجاد انگیزه در کار

۱۹ بازديد

قطعاً یکی از موارد مهم حین استخدام، کاریابی و همچنین تداوم کار و همکاری با کارفرما، داشتن انگیزه در شغل است.

در محیط کار از میان وعده های غذایی غافل نشوید

مطمئناً تجربه گرسنگی در محیط کار را داشته‌اید. زمانی که گرسنه هستید، تمرکز و تحرک سخت است. به همین دلیل بسیار مهم است که در محل کار، همیشه خود را سیر نگه داشته و همچنین آب و در صورت تمایل از کافئین استفاده کنید.

متأسفانه، معمولاً کارمندان آنقدر در کار خود مشغول می‌شوند که به سختی برای نهار وقت می‌گذارند. این برای سلامت آن‌ها و حتی بدتر از آن برای بهره وری آن‌ها اصلاً خوب نیست.

برای مشاهده آگهی های استخدام کارمند اداری کلیک نمایید.

نتیجه گیری
داشتن تنقلات سالم در محل کار و یا ارائه کمک هزینه غذایی برای کارکنان از راه دور، راهی آسان و مطمئن برای کمک به تیم شما و همچنین حفظ سطح انرژی در طول روز است. هزینه ارائه این کمک هزینه‌ها به کارمندان مطمئناً با افزایش بهره وری تیم جبران می‌شود.

منبع: بلاگ ایران استخدام

آیا فریلنسری درآمد دارد؟

۲۶ بازديد

فریلنسری
این روزها فریلنسری تبدیل به یکی از حوزه‌های موردعلاقه افراد شده و متخصصان زیادی به دلیل سختی‌ها و محدودیت‌های زندگی کارمندی مثل ثابت بودن درآمد یا ساعت کاری، افراد زیادی به سمت فریلنسری می‌روند تا خودشان کارمند و کارفرمای خودشان باشند.

درآمد یک فریلنسر به چه عواملی بستگی دارد؟
درآمد یک فریلنسر با میزان مهارت و تجربه‌ای که دارد و نیز حوزه کاری او در ارتباط است. در دنیای فریلنسری با انواع فریلنسر ها مواجه هستیم. اغلب آن‌ها مثل تصویرگر فریلنسر به‌صورت پروژه‌ای کار می‌کنند اما برخی مثلاً مشاورها یا برنامه‌نویس‌ ها به‌صورت ساعتی یا روزانه دستمزد می‌گیرند.

در برخی کارها نیاز به پرداخت بیعانه است ولی برخی نه.

شما می توانید آگهی های استخدام فریلنسر برنامه نویسی را در کاریابی های مجازی مشاهده نمایید.

سخن پایانی
همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم ممکن است درآمد شخص در ابتدا، چشمگیر نباشد اما به‌مرورزمان، با کسب تجربه بیشتر، آشنایی بیشتر با بازار کار و رشد مهارت‌ها، می‌تواند درآمد بیشتری کسب کند.

منبع: ایران استخدام

شغل های ناشناخته و جدید دنیا کدامند؟

۲۷ بازديد

در شغل های نوظهور اغلب تعداد کمی از افراد اشتغال دارند، زیرا همانطور که از نام آن پیداست نوظهور هستند و ممکن است بسیاری از افراد آن مشاغل را نشناخته و یا در آن زمینه تخصص نداشته باشند.

مطلب مرتبط: شغل های نوظهور کدامند؟

شغل های ناشناخته
مشاغلی وجود دارند که برای بسیاری از ما ناشناخته هستند، اما افراد زیادی در آن مشاغل فعالیت دارند و درآمد خوبی نیز از آنها کسب می‌کنند.

انواع شغل های ناشناخته
تستر تختخواب، تستر بستنی، روانشناس حیوانات خانگی، آرایشگران حیوانات خانگی، عذرخواهی کننده حرفه‌ای، نوبت گیر، ایفاگر نقش جسد، تختخواب گرم‌کن، پرستار پاندا، غواص توپ گلف، تعیین کننده جنسیت جوجه، جابه جا کننده کوه یخ را می‌توان جز شغل‌های ناشناخته یا کمتر شناخته شده دانست.

ممکن است از شغل هایی که در بالا ذکر کردیم در کاریابی مجازی اشاره شده باشد.

نتیجه گیری
شناخت درست مشاغل، ماهیت آنها و نیز وضعیت آنها از لحاظ درآمد، بازار کار و چشم‌انداز آینده آنها نیز می‌تواند به انتخاب بهتر شما کمک کند. پس قبل از هر انتخابی، به تمام این موارد توجه کنید، سپس دست به انتخاب بزنید.

منبع: مجله ایران استخدام

دلایل گروهی ایجاد استرس در محیط کار

۱۸ بازديد

استرس در محیط کار به عوامل مختلفی بستگی دارد و هر فرد شاغل ممکن است در برهه‌ای از زندگی خود، آن را تجربه کرده باشد.

مطلب مرتبط: استرس در کار ناشی از چیست؟

استرس گروهی به چه علت ایجاد میشود؟
از دلایل گروهی ایجاد استرس در محیط کار، می‌توان به نداشتن روابط خوب با همکاران اشاره کرد. در واقع زمانی‌که یک فرد در محیط کاری خود روابطی بدون صمیمیت و همراه با رقابت ناسالم بین همکاران خود دارد، احساس بی اعتمادی پیدا می‌کند. در نتیجه دچار استرس می‌شود و هرچه این شرایط ادامه دار باشد، ممکن است میزان استرس و روان پریشی فرد بیشتر شود.

سخن پایانی
انواع مختلف استرس کاری ناشی از عوامل مختلفی است که آگاهی از آن‌ها در پیدا کردن راهکارهای مقابله با استرس بسیار مؤثر است.
برای مشاهده علت استرس کاری کلیک نمایید.

در این مقاله ضمن معرفی انواع استرس شغلی، به بیان دلایل بروز آن و عوارض ناشی از استرس‌های کاری پرداختیم. امیدواریم مورد توجه و رضایت شما واقع شده باشد.

منبع: بلاگ ایران استخدام