آرشیو آبان ماه 1401

کاریابی مجازی در سراسر کشور

سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۰۳

چگونه در خانه طراح لباس شویم؟

۹ بازديد

چگونه در منزل طراح لباس شویم؟

خوشبختانه فضای تغییر گرفته در عرصه شغل‌ها و امکان‌پذیر شدن انجام بسیاری از امور از طریق مجازی و یا راه دور باعث شده است تا امکان فعالیت در زمینه طراحی لباس به صورت مستقل و در خانه نیز امکان‌پذیر باشد.

مطلب مرتبط: چگونه طراح لباس شویم؟

برای اینکه بتوانیم در خانه طراح لباس شویم، در گام اول داشتن تجربه و مهارت لازم است. اگر تجربه کافی و نمونه کارهای متعدد دارید، نصف راه را رفته‌اید.

در قدم بعدی می‌توانید با شغل‌هایی که در زمینه طراحی لباس هستند و یا شرکت‌هایی که با طراحان لباس همکاری می‌کنند، تماس بگیرید و بعد از توافق با شغل یا فرد مورد نظر، همکاری خود را از راه دور انجام دهید.

یعنی طرح‌های خود را در خانه ترسیم کنید و به صورت مجازی آنها را ارسال کنید.

همچنین می توانید آگهی های استخدام طراح لباس بصورت دورکاری را در کاریابی مجازی مانند ایران استخدام مشاهده نمایید.

منبع: iranestekhdam.ir/blog

رشته مهندسی نرم‌افزار مناسب چه افرادیست؟

۱۱ بازديد

رشته مهندسی نرم‌افزار برای چه کسانی مناسب است؟
با توجه به مطالب گفته شده، مهندسی نرم‌ افزار یک روش سیستماتیک است که از طریق آن اقدام به طراحی و تولید محصولات نرم‌افزاری با کیفیت می‌شود. در واقع این رشته با تحلیل و ارزیابی، پیاده سازی و آزمون و خطا همراه است.

مطلب مرتبط: رشته مهندسی نرم افزار چیست؟

بر همین اساس می‌توان گفت مهندسان نرم‌افزار با توجه به نقش مهمی که در جهت پیشرفت سیستم‌های نرم‌افزاری دارند، شرایط حساسی از نظر طراحی درست نرم‌افزار یا ایجاد خسارت برای آن‌ها فراهم می‌شود.

به همین دلیل لازم است افرادی که در این رشته فعالیت می‌کنند، افراد متعهد و قابل اعتمادی باشند. این رشته همچنین برای افرادی با هوش ریاضی بالا، پشتکار زیاد، صبور و دارای روحیه شکست ناپذیری بسیار مناسب است.

منبع: بلاگ ایران استخدام

کار معمار چیست؟

۱۰ بازديد

معمار کیست؟
با توجه به تعریفی که از معماری گفته شد، می‌توان گفت معمار کسی است که نحوه ساخت ساختمان‌ها یا سازه‌ها را برنامه‌ریزی و طراحی می‌کند و به طور کلی نقشی کلیدی در ساخت آنها ایفا می‌کند.

مطلب مرتبط: معرفی رشته معماری از دانشگاه تا بازار کار

البته این تعریف به آن معنا نیست که معمار تصمیم می‌گیرد بسازد یا نسازد. این تصمیم توسط دیگرانی گرفته می‌شود که منابع مالی و مادی لازم برای ساخت و ساز را کنترل می‌کنند، کسانی که مالک زمین یا نماینده دولت هستند.

بنابراین معماران نمی‌سازند، بلکه آنها طرح‌هایی به وجود می‌آورند که به دیگران آموزش می‌دهند چه و چگونه بسازند. پس در پاسخ به این سوال که کار معمار چیست می‌توان گفت:

کار اصلی معمار می‌تواند طراحی ساختمان‌ها و بناها و تصمیم و برنامه‌ریزی در مورد نحوه قرارگیری ساختمان‌ها در فضایی خاص است.
شما می توانید آگهی های استخدام مهندس معمار را در کاریابی مجازی مشاهده نمایید.

منبع: بلاگ ایران استخدام

اپتومتریست به چه کسی گفته می شود؟

۱۰ بازديد

اپتومتری چیست؟
اپتومتری مجموعه فعالیت‌هایی است که مرتبط با آزمایش‌های چشم و ساختار آن می‌شوند. همان طور که گفتیم این کار به منظور کشف اختلالات چشمی صورت می‌گیرد و در نتیجه آن نسخه، عدسی‌ و راه‌های درمانی به فرد مراجعه کننده پیشنهاد داده می‌شود.

مطلب مرتبط: معرفی شغل اپتومتریست (بینایی سنجی)

اپتومتریست کیست؟
با این تفاسیر کار اپتومتریست کیست؟ بینایی سنج فردیست که تحصیلات مرتبط با بینایی سنجی و تشخیص نمره چشم را می‌گذارند. در نتیجه می‌تواند علاوه بر تعیین نمره چشم به سلامت چشم‌ها و آزمایش آن‌ها نیز بپردازد.

سخن پایانی
اگر کارجو شغل اپتومتریست هستید تنها کافیست بعد از ساخت رزومه خوب به کمک رزومه ساز ایران استخدام در سایت به دنبال فرصت‌‌های شغلی متناسب با شرایط‌تان باشید. به طور کلی بیشتر بیمارستان‌های خصوصی و دولتی در شهرهای بزرگ به دنبال استخدام اپتومتریست کاربلد هستند.

منبع: iranestekhdam.ir/blog

کدام مشاغل پردرآمد هستند؟

۱۴ بازديد

چه شغلی پر درآمد است؟

داشتن درآمد مالی خوب قطعا یکی از خواسته‌های تمامی افراد در طول زندگی است. البته همه‌ی ما می‌دانیم که داشتن درآمد بالا دلیل بر خوشبختی نیست اما مسلما یکی از شرایط لازم و ضروری برای خوشبختی به حساب می‌آید.

مطلب مرتبط: لیست مشاغل پردرآمد ایران و جهان در سال 2021

متاسفانه تصور اکثر افراد این است که فقط برخی شغل‌های خاص و لاکچری هستند که می‌توانند شغل‌های پردرآمدی باشند. درحالیکه چنین تصوری کاملا غلط است. درحقیقت داشتن شغلی پردرآمد بیشتر از عنوان و نوع شغل به میزان تلاش و پشتکار هر فرد بستگی دارد.
شما می توانید برای مشاهده مشاغل پردرآمد به کاریابی مجازی مراجعه نمایید.

حتی دندانپزشکانی که این روزها درآمد خوبی دارند، در دوران تحصیل و حتی بعد از آن تلاش‌های شبانه روزی زیادی کرده‌اند تا بتوانند به جایگاه و درآمدی که الان دارند برسند.

برای مشاهده آگهی های استخدام دندانپزشک کلیک نمایید.

به‌عنوان مثال ممکن است یک تعمیرکار ساده‌ی ماشین درآمدی داشته باشد که هیچ کدام از همکارانش حتی تصور همچین درآمدی ندارند. این درآمد تصادفی نیست بلکه به میزان تلاش‌های شبانه روزی فرد در ماه‌ها و یا شاید سال‌های قبل مربوط است.
سخن پایانی
به توانایی برقراری ارتباط او با سایر افراد و جلب رضایت مشتری مربوط است. حتی این روزها برخی افراد برای پیشبرد بیشتر شغل خود از شبکه‌ های مجازی نیز کمک می‌گیرند که گاهی بسیار به نفع آن‌ها شده و درآمدشان را تا حد بالایی بالا می‌برد.
منبع: بهترین و پردرآمدترین شغل ها در ایران

شغل مسئول دفتر مناسب چه افرادی است؟

۱۸ بازديد

مسئول دفتر کیست؟
منشی در لغت به معنای ایجاد کننده، به ‌وجود آورنده و ابداع کننده است. اما در پاسخ به این سوال که مسئول دفتر کیست باید بگوییم در کسب و کار و ادبیات روزمره، منشی یا مسئول دفتر به شخصی گفته می‌شود که توسط شخص یا سازمانی استخدام شود و بتواند با استفاده از استعدادها و خلاقیتش، وطایفش را به خوبی انجام بدهد.

مطلب مرتبط: منشی کیست و چه مهارت هایی نیاز دارد؟

مسئول دفتری برای چه کسانی مناسب است؟
به‌ طور سنتی و در تمام دنیا خانم‌ها علاقه بیشتری برای انجام شغل منشی‌ گری دارند. به دلیل این که این شغل با خصوصیات شخصیتی آنها بیشتر وفق دارد و از این‌ رو در بیشتر سازمان‌ها و شرکت‌ها می‌بینیم که تعداد خانم‌های بیشتری در این سمت مشغول به فعالیت هستند.

حالا اگر بخواهیم دقیق‌تر تیپ شخصیتی افراد مناسب برای شغل منشی‌گری یا مسئول دفتر را بررسی کنیم باید به عوامل زیادی از جمله ویژگی‌های شخصیتی، ارزش‌ها، علایق، مهارت‌ها، شرایط خانوادگی، شرایط جامعه و… توجه داشته باشیم.

معمولاً تیپ‌های شخصیتی برون‌گرا و کنترل‌گر و ملاحظه ‌کننده مناسب این شغل هستند تا بتوانند به راحتی با دیگران ارتباط برقرار کرده و جزئیات را بررسی و کنترل کنند.
سخن پایانی
اگر شما به این کار علاقه دارید و در آن به کسب سابقه و تجربه پرداخته‌اید می‌توانید به عنوان کارجو به سایت کاریابی ایران استخدام رجوع و آگهی های استخدام مسئول دفتر را مشاهده نمایید.

منبع: معرفی شغل مسئول دفتر و شرح وظایف آن

شرایط و نحوه ورود به رشته گرافیک

۱۳ بازديد

چگونه گرافیست شویم؟
پیش از ورود به رشته گرافیک، داشتن اطلاعات کلی راجع به تعریف گرافیک، نحوه گرافیست شدن، مهارت‌ها و ویژگی‌های رفتاری مرتبط، بازار کار و درآمد گرافیست می‌تواند به نحوه تصمیم‌گیری ما در انتخاب این رشته کمک کند.

مطلب مرتبط: بررسی بازار کار و درآمد گرافیست

به طور کلی به دو طریق می‌توان وارد رشته گرافیک شد. طریق هنرستان و دانشگاه. برای ورود به هنرستان، معدل بالای 16 در سال اول دبیرستان، جز الزامات است. به عبارتی افرادی که موفق به کسب معدل بالای 16 شوند می‌توانند وارد رشته گرافیک در هنرستان شوند و به مطالعه این رشته بپردازند.

بعد از اتمام دوره هنرستان، افرادی که تمایل به اخذ مدرک فوق دیپلم داشته باشند، باید در کنکور فنی و حرفه‌ای شرکت کنند و بعد از قبولی در آزمون، دو سال در آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای تحصیل کنند.

نکته مهم
برای کسب مدرک دانشگاهی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا، افراد باید به مانند سایر رشته‌ها روال عادی را طی کنند و بعد از قبولی در کنکور وارد دانشگاه شوند. رشته گرافیک، تنها مختص به طراحی و گرافیک نیست، بلکه این رشته دارای چندین گرایش نیز است.
همچنین شما می توانید با ساخت رزومه در کاریابی مجازی مانند ایران استخدام، رزومه بسازید و برای کارفرمایان ارسال نمایید.
منبع: بلاگ ایران استخدام

رشته مدیریت بازرگانی مناسب چه کسانی است؟

۱۳ بازديد

چه کسانی می توانند وارد رشته مدیریت بازرگانی شوند؟

فارغ‌التحصیلان رشته مدیریت بازرگانی ممکن است در شرکت‌های مختلف تجاری، سمت مدیریت یک بخش را برعهده بگیرند. در این صورت ممکن است با بالا و پایین‌های مختلفی روبه‌رو شوند. بنابراین فردی که قرار است در این رشته تحصیل کند باید چالش‌پذیر باشد.

مطلب مرتبط: نحوه و شرایط ورود به رشته مدیریت بازرگانی

با بهره‌گیری از قدرت حل مسئله، نیازهای مربوط به محیط تجاری را تشخیص دهد و در جهت حل کردن آن‌ها تلاش کند و در نهایت از کار خود لذت ببرد.

افراد موفق در رشته مدیریت بازرگانی

افرادی در رشته مدیریت بازرگانی موفق می‌شوند که در جهت تحقق اهداف خود و شرکت با دیگران به درستی تعامل برقرار کند. زیرا داشتن مهارت بازرگانی در سازمان‌ها نیاز به داشتن اطلاعات کافی و مناسب از محیط کسب وکار مربوطه و مشتریان است.

مدیر بازرگانی همچنین باید توانایی رهبری یک تیم را داشته باشد.

دانشجویان رشته مدیریت برای موفقیت در این رشته باید به مسائل اقتصادی علاقه داشته باشند تا به درستی از پس حل مسئله برآیند. برخورداری از مهارت‌های مختلف فردی مانند خلاقیت، قدرت تجزیه و تحلیل و پیش‌بینی کمک بزرگی به موفقیت در این رشته می‌کند.

منبع: معرفی رشته مدیریت بازرگانی و بازار کار آن

تحصیلات مورد نیاز مهندس صنایع

۲۱ بازديد

تحصیلات مهندس صنایع

مهندسین صنایع برای فعالیت در بازار حداقل به مدرک لیسانس صنایع نیاز دارند. اگرچه اغلب افرادی که دارای مدرک مکانیک، الکترونیک، تولید و فناوری هم هستند می‌توانند در این حوزه فعالیت کنند.

مطلب مرتبط: چگونه مهندس صنایع شویم؟

رشته صنایع گرایش‌های مختلفی در دوره کارشناسی ارشد دارد که می‌توانیم از آن‌ها به موارد زیر اشاره کنیم:
  • سیستم‌های سلامت
  • مدیریت نوآوری و فناوری
  • بهینه سازی سیستم‌ها

  • آینده‌پژوهی
  • مدل سازی سیستم‌های کلان

سخن پایانی

برای دریافت مدرک دانشگاهی باید دوره‌های آکادمیکی که دانشگاه‌ها ارائه می‌دهند را سپری کنند – دوره 4 ساله لیسانس. همچنین باید از دوره دبیرستان هم وارد شاخه ریاضی و فیزیک شوید – بیشترین درس‌هایی که با آن‌ها سر و کار دارید، علوم کامپیوتر، جبر، شیمی، فیزیک و … هستند.

شما می توانید آگهی های استخدام مهندس صنایع را در کاریابی مجازی مشاهده نمایید.

منبع: بلاگ ایران استخدام

معرفی شغل طلا و جواهرساز

۱۲ بازديد

شغل طلاسازی
طلاسازی یکی از شغل‌هایی است که قدمت آن به چند صد سال پیش برمی‌گردد. در این شغل افراد فلزهای گران‌بها مانند طلا، نقره، پلاتین و… را ذوب می‌کنند و آن‌ها را در طرح و نقش‌های مختلف و جذاب روانه بازار می‌کنند.
این شغل در سطح بین‌المللی یکی از شغل‌های پردرآمد و پرطرفدار به حساب می‌آید.

مطلب مرتبط: لیست مشاغل پردرآمد ایران و جهان در سال 2021

طلاساز همان‌طور که از نامش پیداست کسی است که از فلزات گران‌بهایی مانند طلا، زیورآلات با ارزش تولید می‌کنند. ممکن است این کار را با فلزاتی مانند نقره، پلاتین و برنز نیز انجام دهند.

این افراد همچنین باید آشنایی کافی با سنگ‌های قیمتی نیز داشته باشند تا بتوانند در ساخت جواهرات از آن‌ها به‌درستی استفاده کنند.
اگر بخواهیم بطور خلاصه و در یک جمله کار طلاسازی را معرفی کنیم، کار آن‌ها شامل مراحل برش دادن، پر کردن، چکش‌کاری، خم کردن فلز و ریخته‌گری طلا یا فلزات گران‌بهای دیگر مانند نقره است.

  • شما می توانید برای مشاهده آگهی های استخدام طلاساز به کاریابی مجازی مراجعه نمایید.

دیگر از مواردی که نیاز است طلا و جواهر ساز با آن آشنایی داشته باشد، نحوه تعمیر و بازسازی طلاست. چراکه مثلا ممکن است برای ثابت نگه داشتن یک جواهر گران‌بها روی یک قطعه طلا این مهارت به درد او بخورد.
منبع: همه چیز درباره شغل طلا و جواهر ساز