آرشیو مهر ماه 1401

کاریابی مجازی در سراسر کشور

سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۰۳

وظایف حسابدار کدامند؟

۱۵ بازديد

وظایف حسابدار

فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف حسابداری، اقتصاد و رشته‌های مرتبط دیگر مانند مدیریت مالی برای استخدام به عنوان حسابدار در شرکت‌ها، وظایفی بر عهده دارند.

مطلب مرتبط: صفر تا صد شغل حسابداری

در واقع این افراد، چه برای سرپرست حسابداری، کمک حسابدار یا کارمند آشنا به حسابداری، استخدام شوند باید به درستی از عهده‌ی وظایف زیر برآیند.
  • تسلط به انجام ثبت اسناد حسابداری در دفاتر یا برنامه‌های نرم‌افزار حسابداری
  • توانایی بررسی و ثبت اطلاعات کارکنان شرکت و پرداخت فیش حقوقی آن‌ها بر اساس محاسبه‌ی دستمزد

  • قابلیت ایده‌پردازی و ارائه راه‌حل‌های اصولی جهت کاهش هزینه، افزایش سود و درآمد بیشتر
سخن پایانی
البته علاوه بر مهارت‌های فوق، اکثر شرکت‌ها و سازمان‌ های تجاری، جهت استخدام حسابدار، آموزش‌های تخصصی را در نظر می‌گیرند که فرد بعداز گذراندن این دوره‌ها می‌تواند شروع به کار کند.
طول دوره‌ی این کارآموزی‌ها با توجه به فعالیت‌ها و آموزش‌های سازمان، از چند روز تا چند هفته متغیر است.
منبع: تجارت فردا

ویژگی های شخصیتی کارمند اداری

۱۱ بازديد

شخصیت مناسب برای شغل کارمند اداری
کارمندان اداری یک سازمان، همه روند کاری آن سازمان را انجام می‌دهند و اینکه افراد مناسبی در این مشاغل قرار بگیرند بر عملکرد کلی و بازده کاری کل سیستم تاثیرگذار است.

کارمند اداری باید فردی منظم باشد که دقت کافی برای انجام کارهای تکراری و مهم داشته باشد. آنها باید در انجام کارهای غیرتخصصی و متنوع خوب عمل کنند و سرعت عمل کافی داشته باشند.

داشتن ویژگی‌های اخلاقی مثل صداقت، قابل اطمینان بودن، درستکاری، خویشتن‌داری، آرامش، قدرت ایجاد ارتباط با سایرین، توانایی مدیریت هیجان و داشتن سرعت عمل نیز لازم است.

سخن پایانی
کارمندان اداری افرادی اجتماعی، خوش‌قول، منظم و برونگرا هستند و می‌بایستی قانون‌گرا باشند. آنها وظایف مختلفی به عهده دارند اما بیشتر مسئول هماهنگی‌ها، ثبت، نگهداری اطلاعات و مدیریت جریان اطلاعات در سازمان هستند.
اگر کارجو هستید می توانید برای مشاهده آگهی های استخدام کارمند اداری در بانک و سایر سازمان ها به کاریابی مجازی مشاهده نمایید.

منبع: مجله ایران استخدام

کارشناس تولید محتوا چه مهارت هایی دارد؟

۱۷ بازديد

مهارت های تخصصیی کارشناس تولید محتوا

با گسترش دنیای دیجیتال و لزوم گسترش فعالیت‌های دیجیتالی از جمله سایت‌ها، اصطلاح تولید محتوا این روزها بیش از پیش بر سر زبان‌ها افتاده است.

مطلب مرتبط: مهارت های تخصصی کارشناس تولید محتوا

هر کارشناس تولید محتوا مهارت های تخصصی دارد که در ادامه به آنها اشاره میکنیم:

  • مهارت در مجموعه مایکروسافت آفیس:
یک کارشناس تولید محتوا، باید با حداقل مهارت‌های آفیس از جمله word آشنا باشد تا بتواند مطالب خود را به راحتی و به درست‌ترین شیوه ممکن تایپ کند. در واقع آشنایی با این مهارت در دنیایی که بسیاری از اطلاعات به صورت آنلاین رد و بدل می‌شود، حکم ضروری‌ترین مهارت را دارد.

  • روش‌های تهیه فیلم و اسلاید عکس:

آشنایی با روش‌ها و اپ‌های مختص تهیه فیلم و اسلایدهای عکس نیز از جمله مهارت‌هایی است که آشنایی با می‌تواند برای یک کارشناس تولید محتوا از ضروریات باشد.
البته باید به این نکته هم اشاره شود که ممکن است برخی از کارشناسان فاقد برخی از این مهارت‌ها باشند یا اصلا این مهارت‌ها در زمان استخدام جز شروط به کارگیری افراد نباشد؛

اما هر چقدر شما به این مهارت‌ها تسلط بیشتری داشته باشید به همان اندازه کیفیت کارتان بالا می‌رود و از سویی شانس شما برای استخدام نیز بالاتر می‌رود.

منبع: بلاگ ایران استخدام

یک بازاریاب چه مهارت هایی دارد؟

۲۲ بازديد

مهارت های شغل بازاریابی

از مهم‌ترین مهارت‌هایی که هر بازاریاب باید داشته باشد می‌توان موارد زیر را نام برد:
  • مهارت سخنوری
  • مهارت کار تیمی
  • کار با کامپیوتر و اینترنت
  • زبانه‌ای خارجی و گویش‌های آن بر اساس بازار هدف
  • زبان انگلیسی به‌منظور ارتقای سطح علمی خود
  • خلاقیت و نوآوری در ارائه محصول
مطلب مرتبط: بازاریاب کیست و چه مهارت هایی دارد؟

  • تجزیه‌وتحلیل به کمک ابزارهایی مثل گوگل آنالیز یا اکسل
  • راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی
  • آشنایی با اصول سئو و کلمات کلیدی در شبکه‌های اجتماعی و وب‌ سایت شرکت
  • مهارت استفاده از روش‌های نوین تبلیغات دیجیتال مثل بازاریابی مجدد (remarketibng) و گوگل ادوردز
  • تعهد به یادگیری مستمر

سخن پایانی
شما می توانید آگهی های استخدام بازاریاب حضوری را در کاریابی های مجازی مانند ایران استخدام مشاهده نمایید. همپنین اگر کارجو هستید با ساخت رزومه در شغل مورد نظر خود جذب شوید.

منبع: بلاگ ایران استخدام

کاریابی مجازی ایران استخدام چه امکاناتی دارد؟

۲۱ بازديد

امکانات سایت ایران استخدام
ایران استخدام به نشانی Www.IranEstekhdam.IR توانسته است نقطه اتصال کارجویان و کارفرمایان سراسر کشور در بستر آگهی‌های استخدامی باشد، برخی از امکانات حرفه‌ای این سایت به شرح زیر است:

مطلب مرتبط: بخشی از امکانات کاریابی مجازی ایران استخدام

  • نرم افزار کامپیوتر ایران استخدام، شاید بتوان گفت اولین نرم افزار کامپیوتری در حیطه استخدام است که توسط کاریابی مجازی ایران استخدام طراحی و بصورت کاملاً رایگان منتشر شده است که امکان مشاهده فرصتهای شغلی را از طریق کامپیوتر برای کارجویان فراهم می‌نماید.
  • اطلاع رسانی در پیام رسان های مهم و مطرح توسط ایران استخدام برای کاربران فراهم شده تا از طریق پیام رسان های محبوب خود به راحتی از اخبار مهم استخدامی و بهترین فرصت‌های شغلی مطلع بشوند.

خدمات ارسال پیامک و ارسال ایمیل آگهی‌های استخدام سراسر کشور به صورت هدفمند و متناسب با «رشته شغلی» و «تحصیلی» و «استان» مورد نظر کاربر یکی دیگر از امکانات ویژه سایت ایران استخدام می‌باشد.
سخن پایانی

در جمع بندی نهایی و کلام آخر می‌توان گفت: وب سایت ایران استخدام، دارای تمام مجوزهای لازم از مراجع قانونی مربوطه در ایران بوده و با توجه به فعالیت باسابقه در حوزه درج و اطلاع رسانی آگهی‌های استخدام تهران و سراسر کشور، دستی توانا و یاری رسان به تمام کارجویان و کارفرمایان است.
منبع: خبرگزاری مهر

نحوه ورود به شغل مهندسی برق

۱۲ بازديد

مراحل ورود به حرفه مهندسی برق

اگر علاقمند کار به عنوان مهندس برق هستید و یا به دنبال استخدام در زمینه مهندسی الکترونیک، مهندسی برق و یا مهندسی برق قدرت هستید، باید مراحل زیر را طی کنید:

کسب مدرک تحصیلی دانشگاهی در زمینه مهندسی برق
اولین گام برای تبدیل شدن به مهندس برق، اخذ مدرک کارشناسی مهندسی برق است که البته گرایش‌های مختلفی دارد. مناسب‌ترین گرایش‌های برق برای استخدام مهندس برق، برق قدرت، الکترونیک، تکنولوژ‌ی الکترونیک هستند.

مطلب مرتبط: چگونه مهندس برق شویم؟ از معرفی تا استخدام

کسب مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد (در صورت داشتن علاقه)

البته اگر دوست دارید که به عنوان کارشناس ارشد در این زمینه مشغول به فعالیت شوید، باید مدرک کارشناسی ارشد مهندسی برق را نیز دریافت کنید و البته مهارت‌های فنی خود در این زمینه را تقویت کنید.

سخن پایانی
پس اگر به دنبال کار هستید، می‌توانید با ساخت رزومه رایگان در ایران استخدام، ابتدا رزومه خود را تهیه کرده و سپس در بین نیازمندی‌های کارفرمایان عنوان شغلی مورد نیاز خود را جستجو کنید.

منبع: مجله ایران استخدام

یک برنامه نویس چه وظایفی دارد؟

۱۱ بازديد
وظایف برنامه نویس کدامند؟
هر فرد برنامه‌نویسی علاوه بر مهارت‌هایش، وظایفی برعهده دارد که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • کمک گرفتن از کتاب خانه‌های کد:

از آن جایی که برنامه نویس ها به طور هم زمان صدها یا هزاران خط کد می‌نویسند، معمولاً سعی می‌کنند از روش‌هایی کارآمد برای خلق برنامه‌ها استفاده کنند.
بیشتر برنامه نویس ها برای پرهیز از نوشتن مجدد برخی از کدها به کتابخانه‌های کد رجوع می‌کنند که حاوی خطوط رایج کد هستند.

مطلب مرتبط: چگونه برنامه نویس شویم؟

  • آزمایش و عیب یابی برنامه ها:

برنامه‌نویس‌ها علاوه بر نوشتن کد، برنامه‌های خود را نیز آزمایش می‌کنند تا از کار کردن آنها اطمینان حاصل کنند. اگر آنها خطاهایی پیدا کنند، از روش‌های عیب یابی برای یافتن و حل مشکلات استفاده می‌کنند.

شما می توانید آگهی های استخدام برنامه نویس را در کاریابی مجازیمشاهده نمایید.
  • استفاده از محیط‌های توسعه یک پارچه:

برنامه نویس ها برای نوشتن و آزمایش در یک محیط استاندارد جهت بهبود بهره‌وری و تمرکز، هنگام کار خود از محیط‌های یک‌پارچه استفاده می‌کنند. بیشتر گزینه‌های محیط‌های توسعه یکپارچه شامل این‌ نمونه‌ها می‌شوند: ویرایش‌گرهای کد، کتابخانه‌ها، اشکال‌یاب‌های طراحی شده برای شناسایی و رفع خطاها و ویژگی‌های مدل‌سازی.
منبع: انزل وب

نحوه ورود به دانشگاه در رشته برق

۱۱ بازديد

شرط ورود به رشته مهندسی برق

پیش شرط لازم برای ورود به رشته مهندسی برق، علاقه است، اما در کنار علاقه افراد باید در دروس ریاضیات، قوی بوده و مهارت نسبتا بالایی داشته باشند.

مطلب مرتبط: معرفی رشته برق | بازار کار، درآمد و آینده شغلی

از این رو علاقمندان باید در دوره دبیرستان در رشته ریاضی- فیزیک پذیرفته شوند و بعد از قبولی در کنکور و به دست آوردن حد نصاب در دروس اصلی این رشته، در دانشگاه به مطالعه مشغول شوند.

علاوه بر دوره کارشناسی، افراد در صورت علاقه می‌توانند تا دوره کارشناسی ارشد و دکترا نیز ادامه تحصیل دهند. بعد از طی این دوره تحصیلی، افراد می‌توانند وارد رشته مهندسی برق و یا شغل‌های مربوط به آن شوند.

سخن پایانی

اگر هم از فارغ‌التحصیلان این رشته هستید و هنوز موفق به اشتغال در این حوزه نشده‌اید می‌توانید با مراجعه به مراکز یا سایت‌ کاریابی مانند ایران استخدام، آگهی‌های مربوط به این شغل را رصد کنید.

منبع: مجله ایران استخدام

وظایف مهندس عمران کدامند؟

۱۳ بازديد

مهندس عمران چه وظایفی دارد؟

کارفرمایان معمولا شرایط و وظایف مختلفی را برای افرادی که می خواهند به عنوان مهندس عمران استخدام شوند در نظر می گیرند که برخی از آنها عبارتند از:

  • یک مهندس عمران با توجه به داده و اطلاعاتی که از ناظران پروژه می گیرد باید به تحلیل و بررسی بپردازد و اقدام به نقشه کشی کند.
  • بررسی دقیق محل پروژه و تست خاک این محل اهمیت بالایی دارد. آیا این خاک توانایی نگهداری از این پروژه را دارد؟ این موضوع را باید به خوبی بشناسد.
مطلب مرتبط: معرفی شغل مهندس عمران

  • با هزینه مناسبی بتواند پروژه را اجرا و به پایان رساند بدون آنکه هیچ عیب و نقصی داشته باسد و زمان را از دست ندهد.
  • توانایی استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری را داشته باشد و بتواند از این نرم افزارها کمک بگیرد و نقشه را دقیق بکشد.
  • تمامی نقص ها را باید ثبت کند و به شرکت و ارگان مربوطه حتما گزارشات کار را ارائه دهد.
  • نظارت کافی را در تمامی مراحل کار داشته باشد. ایجاد ایمنی لازم از اهمیت بالایی برخوردار است حتما باید ایمنی را در حین کار جدی بگیرد.

شما می توانید آگهی های استخدام مهندس عمران خانم و آقا را در کاریابی های مجازی مانند ایران استخدام مشاهده نمایید.

منبع: خبرنامه وینوک

منظور از بازنشستگی چیست؟

۱۲ بازديد

بازنشستگی چیست؟
بازنشستگی مرحله‌ای از زندگی است که فرد تصمیم می‌گیرد کار خود را ترک کند و از طریق درآمد ثابت یا پس‌اندازی که قبلا تهیه کرده است، زندگی کند. سن بازنشستگی یک فرد، سبک زندگی او در دوران بازنشستگی و نحوه تامین مالی آن، در افراد متفاوت است.

سن بازنشستگی متفاوت است
ممکن است فردی در سن 35 سالگی و فرد دیگری در سن 60 سالگی بازنشسته شود. هر چند در بیشتر موارد، افراد به دلیل بالا بودن سن، بیماری و یا از کارافتادگی اقدام به بازنشستگی می‌کنند. میزان سختی کار و نوع شغل نیز می‌تواند در سن بازنشستگی افراد تاثیر داشته باشد.
مطلب مرتبط: اخبار مربوط به بازنشستگان

امروزه سن بازنشستگی در بسیاری از جوامع افزایش یافته است، زیرا برخی از افراد ترجیح می‌دهند قبل از اینکه کار را به طور کامل متوقف کنند، ساعات کاری خود را کاهش دهند. با این حال، در حالت کلی در ایران، سن بازنشستگی برای مردان 60 سال به بالا و برای زنان 55 سال است.

شما می توانید آخرین اخبار در خصوص ساعت کاری کارمندان و کارگران را با کلیک مشاهده نمایید.

یکی از بهترین گزینه‌ها جهت اشتغال در این دوره، کار به صورت پاره‌وقت و یا دورکاری باشد که فرصت‌های آن برای بسیاری از بازنشستگان نیز تعریف شده و به وجود آمده است.

منبع: بلاگ ایران استخدام