آرشیو تیر ماه 1401

کاریابی مجازی در سراسر کشور

یکشنبه ۰۲ اردیبهشت ۰۳

حقوق و درآمد چرخکار چقدر است؟

۳۰ بازديد

میزان درآمد خیاط و چرخکار
میزان درآمد در هر حرفه و شغلی متفاوت است و بستگی به تلاش و پشتکار شما دارد، شما می توانید شغل خیاط و چرخکاری را انجام دهید و میزان درآمدتان متفاوت باشد. بر فرض مثال، امکان دارد استخدام چرخکار با حقوق بالای 10 سال شوید و یا حقوق کمی دریافت نمایید.


درآمد خیاط و چرخکار درآمد ثابتی نیست و به عوامل مختلفی از جمله درآمد و نوع کارگاه خیاطی بستگی دارد. یکی از عوامل مهم نوع کار، سختی آن و مدت زمانی است که خیاط صرف دوخت و دوز یا تعمیر آن لباس می‌کند.



به عنوان نمونه خیاطی که در کارگاهی در منطقه خاصی از تهران فعالیت می‌کند، احتمالا دستمزد بیشتری از مشتری خود دریافت می‌کند، زیرا استدلال او این است که مالیات پرداختی او بیشتر است.

مطلب مرتبط: چرخکار در چه مکان هایی مشغول به کار است؟

نتیجه گیری

هر چه فرد، ماهرتر باشد سفارشات بیشتری گرفته و درآمد بهتری خواهد داشت. از طرفی درآمد فردی که در کارگاهی کوچک مشغول به کار است، با خیاطی که به صورت صنعتی و وسیع کار می‌کند، متفاوت است.

منبع: ایران استخدام

ویژگی های شخصیتی برنامه نویس وب را اینجا بخوانید!

۳۴ بازديد

برنامه نویسان حرفه ای
وقتی از ویژگی های شخصیتی برنامه نویسان صحبت می شود، همه افراد فکر میکنند این افراد همیشه در حال کد نویسی هستند و شب تا صبح پشت سیستم فعالیت می کنند.
اما اینطور نیست!
برنامه نویس حرفه ای برای کار خود برنامه ریزی دارد و زمانبندی و تغذیه مناسب نیز از جمله اینهاست.

ویژگی های شخصیتی برنامه نویس وب
اغلب برنامه‌نویس‌ها افرادی با توانایی بالا در حل مسئله هستند. این ویژگی، در تبدیل شدن به یک برنامه‌نویس اهمیت زیادی دارد. آن‌ها افرادی منعطف، اهل تفکر، منظم، باپشتکار و صبور هستند. همچنین به تغییرات آری می‌گویند و از آن استقبال می‌کنند. در دنیای پویای کامپیوتر این ویژگی اهمیت زیادی دارد.


بر‌اساس تست شخصیت شناسی MBTI، بهترین تیپ‌های شخصیتی برای استخدام برنامه‌نویس وب ESTJ، INTJ و INTP هستند.
البته این بدین معنا نیست که سایر تیپ‌های شخصیتی نمی‌توانند در این شغل فعالیت کنند بلکه تیپ‌های شخصیتی که نام بردیم رضایت شغلی بیشتری را تجربه خواهند کرد.

منبع: بلاگ ایران استخدام

آینده شغلی و بازار کار صندوقداری

۲۷ بازديد

آینده شغلی صندوقدار
باتوجه به اینکه تمامی فروشگاه‌های بزرگ، رستوران‌ها و سوپرمارکت‌ها همواره به یک نفر برای دریافت پرداختی‌ها و انجام این قبیل کارها نیاز خواهند داشت، افرادی که در این شغل استخدام می‌شوند می‌توانند از این نظر آرامش روانی داشته باشند.
چراکه شغل صندوقداری به این زودی‌ها از بین نخواهد رفت، همان‌طور که با تبدیل شرایط خرید از سنتی به مدرن نیز از بین نرفت.
مطلب مرتبط: چگونه به عنوان صندوقدار استخدام شویم؟


همچنین افرادی که دارای سابقه‌ی کار به‌ عنوان صندوقدار در مجموعه‌های بزرگ مشغول به کار می باشند و درکنار آن تحصیلات دانشگاهی خود را نیز ادامه داده اند می‌توانند در آینده به‌ عنوان استخدام بازاریاب، مشاور فروش، مدیر فروش و کارهایی از این قبیل نیز مشغول به‌کار شوند.

البته شایان ذکر است که بهتر است تحصیلات دانشگاهی آنان نیز در زمینه‌های مرتبط با فروش و بازاریابی و از این قبیل رشته‌ها باشد تا بتوانند شانس موفقت بیشتری داشته باشند.

منبع: مجله ایران استخدام

صندوقدار و حسابدار چه تفاوتی دارند؟

۳۰ بازديد

اشاره ای به تفاوت های صندوقدار و حسابدار

درست است که حسابدار و صندوقدار هر دو با پول و حساب و کتاب سر و کار دارند، اما شغل این دو با یکدیگر تفاوت‌های اساسی دارد.

ازجمله این تفاوت‌ ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تحصیلات:
مهمترین تفاوت این دو شغل در میزان تحصیلات آن‌ هاست. برای شغل صندوقداری نیاز به تحصیلات دانشگاهی نیست اما برای حسابداری شما باید حتما در یکی از رشته‌های مرتبط با حسابداری دارای مدرک دانشگاهی باشید.

مطلب مرتبط: آگهی استخدام حسابدار

ساعات کاری:
حسابداران معمولا بصورت اداری یا پروژه‌ای کار می‌کنند اما صندوقداران شیفتی و یا تمام وقت کار می‌کنند و گاهی ممکن است در روزهای تعطیل نیز به سر کار بروند.


مسئولیت:
مسئولیت حسابداران سنگین‌تر بوده و درقبال تک‌تک اعضای مجموعه مسئولند. اما صندوقداران تنها در قبال دریافتی‌ها، پرداختی‌ها و کارفرما مسئولند.

سخن پایانی
صندوقداری یکی از شغل‌های پرطرفدار این روزهاست که حتی با پیشرفت تکنولوژی نیز آسیبی ندید و از حالت سنتی به حالت سیستمی و الکترونیکی تبدیل شد و همچنین بازخورد بالایی در کاریابی مجازی دارد. صندوقدار و حسابدار هر دو در رستوران و سایر مکان ها مشغول به کار هستند ولی تفاوت هایی در شغل آنها وجود دارد که باعث متمایز شدن استخدام صندوقدار رستوران و حسابدار رستوران و سایر مکان ها می شود.

منبع: مجله ایران استخدام

اشاره ای به مهارت ها و تحصیلات مشاور املاک

۳۵ بازديد
مهارت و تحصیلات مشاور املاک
مشاوران املاک باید توانایی‌های تحلیلی عالی داشته باشند تا بتوانند به طور موثر املاک را ارزیابی کنند و پتانسیل آنها را برای مشتریان تعیین کنند. در اینجا به برخی از این مهارت ها اشاره می کنیم:

جزئی‌نگر بودن:

توجه دقیق به جزئیات برای حرفه املاک و مستغلات ضروری است. یک مشاور املاک تمام وقت به تمام نیازهای منحصر به فرد مشتریان خود توجه دارد. اگر سازماندهی کنید، سرنخ‌ها را دنبال کنید، به خوبی ارتباط برقرار کنید و به نیازهای مشتریان خود توجه کنید، معاملات بیشتری را می‌بندید.

مهارت‌های بین فردی:

به عنوان یک مشاور املاک، شما باید مهارت‌های بین فردی موثری نیز داشته باشید، زیرا شما در نقش مشتری محور کار خواهید کرد.


مهارت‌های مذاکره قوی:
مهارت مذاکره قوی از آن حیث حائز اهمیت است که یک مشاور املاک باید به نمایندگی از مشتریان با مشاوران املاک مذاکره کند.

مهارت‌های عالی در خدمات مشتری:
دلیل مهارت در خدمات مشتری نیز برای جذب مشتریان و حفظ رابطه سالم با آنها ضروری است.

مهارت‌ های ارتباطی شفاهی و نوشتاری عالی:
یک مشاور املاک باید با مشتریان و سایر متخصصان ارتباط داشته باشد و از نزدیک کار کند و ارتباط برقرار کند.
سخن پایانی
اغلب کسانی که می خواهند در شغل مشاور املاک موفق شوند، در رشته‌ های مدیریت سازمان، رشته اقتصاد یا امور مالی به تحصیل می‌پردازند. این تخصص‌ها به افراد کمک می‌کنند تا پایه و اساس فروش، ارتباط با مشتری و راه کسب‌و کار را به‌شکل اصولی فرا بگیرند و فرصت های شغلی در کاریابی مجازی را دریابند.

منبع: بلاگ ایران استخدام

سطح تحصیلات کارشناس تدارکات

۲۹ بازديد

توانایی کارشناس تدارکات
در شرایط امروز جامعه و با توجه به وضعیت بازار و اقتصاد داخلی، شغل تدارکات با پیچیدگی‌های خاصی مواجه است. البته نرم افزار هایی با هدف بهبود و ارتقا ارتباط کارشناس تدارکات با تامین کنندگان وجود دارند اما لازم است هر کارشناس خریدی، توانایی‌های خود را ارتقا دهد تا بتواند بهترین عملکرد ممکن را داشته باشد.

مطلب مرتبط: مهارت های کارشناس تدارکات کدامند؟

میزان تحصیلات کارشناس تدارکات
لازم نیست کارشناسان تدارکات مدرک تحصیلی خاصی داشته باشند. برای این شغل، رشته‌های نسبتاً مرتبط مهندس صنایع و گرایش‌های مختلف مدیریت نظیر مالی، صنعتی و بازرگانی وجود دارد اما اکثر سازمان‌ها برای اینکه کارشناس تدارکات، با مواردی که نیاز است برای بخش فنی و تولیدی شرکت وارد شود آشنایی کافی داشته باشند، اقدام به استخدام افرادی می‌کنند که تحصیلات مرتبط با حوزه تخصصی کار شرکت را داشته باشند.


مثلاً در شرکت‌های دارویی، از افرادی که رشته‌های شیمی و نظایر آن را خوانده‌اند و در شرکت‌های کامپیوتری از اشخاصی که نرم‌افزار یا سخت‌افزار خوانده‌اند و در شرکت‌های تولید منسوجات از اشخاصی که رشته‌ های نساجی یا دوخت خوانده‌اند اقدام به استخدام کارشناس تدارکات می‌کنند.

نتیجه گیری
درحال‌حاضر برای بررسی وضعیت استخدام کارشناس تدارکات در تهران و سایر استان های کشور در وب‌ سایت کاریابی آنلاین ایران استخدام می‌توانید به عنوان کارجو با عضویت رایگان، از بخش استخدام کارشناس تدارکات اقدام کنید. هرروز بسیاری از آگهی‌های استخدام روزانه‌ای شغل در سراسر کشور در این صفحه قرار می‌گیرد.

منبع: بررسی وظایف کارشناس تدارکات

معرفی شغل راننده

۳۱ بازديد
رانندگی یکی از مشاغلی است که این روزها با توجه به افزایش و تولید وسایل نقلیه متنوع، بازار کار راننده رونق زیادی یافته است. یک راننده‌ی خوب، باید از دقت، توجه و صبر بالایی برخوردار باشد. آگاهی داشتن از قوانین و مقررات رانندگی نیز یکی از موارد ضروری برای شروع رانندگی است.

به طور کلی یک راننده (Driver) با توجه به نوع شغلی که دارد، دارای ساعت کاری، مسافت طی شده و وسیله نقلیه متفاوتی است. به عنوان مثال یک راننده ممکن است به عنوان راننده ماشین سنگین و اتوبوس در خارج از شهر فعالیت کند یا راننده ماشین‌های سواری داخل شهری باشد. هرکدام از این راننده‌ها شرایط کاری مختص به خود را دارند. راننده‌ی ماشین سنگین باید در ابتدای کار دارای گواهینامه پایه یک باشد تا بتواند پشت ماشین سنگین بنشیند. با توجه به این‌که حرفه‌ای بودن در این شغل امری ضروری است، در صورت علاقه‌مندی، بهتر است ابتدا در کنار یک راننده با تجربه شروع به کار کنید و بعد از کسب تجربه و مهارت کافی به صورت مستقل ادامه دهید.
ساعت کاری رانندگان نیز بر اساس قوانین شرکت حمل‌ونقلی که در آن مشغول هستند تعیین می‌شود. یک راننده ممکن است مجبور باشد در ساعت غیر کاری و تعطیل نیز مشغول به کار باشد.
برگرفته از: شرح شغل راننده و انواع آن

چگونه وردپرس کار حرفه ای شویم؟

۲۸ بازديد
وردپرس ساده ترین و محبوب ترین راه برای ایجاد وب سایت یا وبلاگ است. در واقع، وردپرس بیش از 43.3 درصد از تمام وب سایت های موجود در اینترنت را در اختیار دارد. بله – از هر چهار وب سایتی که بازدید می کنید بیش از یک مورد احتمالاً توسط وردپرس پشتیبانی می شود.

برای اینکه بتوانید یک وردپرس کار حرفه ای شوید باید تمرکزتان را بر روی مهارت‌های مرتبط با این حوزه بگذارید.


مطلب مرتبط: منظور از وردپرس چیست؟
چگونه وردپرس کار حرفه ای شویم؟


  1. در زبان‌های برنامه نویسی وردپرس یعنی PHP، CSS، HTML و JavaScript استاد شوید
  2. محدوده مورد علاقه‌تان را مشخص کنید
  3. حتما قبل از اینکه وارد بازار شوید یا پروژه قبول کنید ابتدا چند پروژه شخصی برای خودتان تعریف کنید
  4. در کامیونیتی وردپرس عضو فعالی باشید و اخبار را دنبال کنید
  5. حتما یک رزومه و پورتفلیو قوی برای خودتان بسازید. رزومه ساز رایگان ایران استخدام این امکان را به شما میدهد تا رزومه خود را تنظیم و برای کارفرمایان ارسال کنید.
  6. و در نهایت با اعتماد به نفس به مهارت‌هایتان وارد بازار کار شوید و به دنبال موقعیت‌های شغلی ایده‌آل بگردید
برگرفته از: وردپرس چیست؟ و وردپرس کار کیست؟

بررسی 6 وظیفه اصلی ویزیتور

۳۶ بازديد
در این نوشته از ایران استخدام قصد داریم به بررسی وظایف ویزیتور بپردازیم.
مواردی که در این قسمت نام میبریم از مهم‌ترین و اصلی‌ترین وظایف یک ویزیتور هستند. البته که گاهی اوقات وظایف آن‌ها با توجه به مجموعه و شرکتی که در زمینه استخدام ویزیتور به درج آگهی استخدام می پردازند، می‌تواند بیشتر یا حتی کمتر هم باشد.
شرح وظایف ویزیتور
  1. کمک به مشتریان برای استفاده از یک محصول/سرویس و همچنین برطرف کردن سوالات آنان در زمینه خرید محصولات
  2. نظارت بر روی گزارش‌های فروش و دنبال کردن آن‌ها
  3. دستیابی به اهداف فروش هفتگی، ماهانه و سالانه
  4. توسعه روابط قوی و محکم با مشتریان و حفظ وفاداری دو طرفه
  5. معرفی محصولات و خدمات به مشتریان با توجه به میزان بودجه و هزینه مورد نظرشان
  6. توسعه و تهیه تمامی مستندات مربوط به فروش و خرید به مشتری و سازمان
منبع: https://iranestekhdam.ir/blog

مهارت های برتر کارشناس تضمین کیفیت کدامند؟

۲۶ بازديد

کارشناس تضمین کیفیت
کارشناس تضمین کیفیت، از جمله مشاغلی است که در آن کارشناس باید به صورت حضوری بر امور مربوط به خود نظارت کند. البته نوع حضور می‌تواند بسته به حجم فعالیت‌ها و توافق کارفرما و کارشناس به دو شکل تمام وقت و پاره وقت باشد. برای مشاهده مقاله های مرتبط با تضمین کیفیت کلیک نمایید.

مهارت های کارشناس تضمین کیفیت

مهارت‌های برتر برای شخصی که به سمت تضمین کیفیت می‌رود عبارتند از:

  • مهارت‌های تحلیلی: داده‌ها را جمع‌آوری و تفسیر می‌کند، باید بتواند روندها را تشخیص دهد و به موارد پرت توجه کند.
  • مهارت‌های سازمانی: برای پیگیری تست‌ها، نتایج، مستندات و توصیه‌ها لازم است
  • ارتباط کتبی عالی: مستندات مکتوب مختصر و دقیق ضروری است. همچنین باید راهنمایی‌های داخلی و خارجی را بررسی کند و به طور بالقوه SOP های شرکت را بنویسد.
  • مهارت‌های بین فردی: این مهارت مستلزم آموزش کارکنان تولید در سیستم‌های کیفیت، همچنین همکاری نزدیک با کارکنان تولید برای یافتن و تنظیم خطاها در فرآیندها است.

  • توجه دقیق به جزئیات: کارشناس زمانی که فرآیندها با راهنمایی ها مطابقت ندارند، باید قادر به تشخیص باشد و پیشنهادهای جایگزین را ارائه دهد. کارشناس همچنین باید از عهده خواندن و تفسیر جزئیات دستورالعمل‌های خارجی و مقررات صنعت برآید.
  • تفکر انتقادی/منطقی: باید مشکلات را شناسایی کند اما همچنین بتواند به ارائه راه حل‌های جدید برای اطمینان از کارایی و کیفیت فرآیند تولید کمک کند.

سخن نهایی
علاوه بر این ویژگی ها شما میتواند با مشاهده آگهی های استخدام کارشناس تضمین کیفیت در کرج و سایر استان های درج شده در سایت ایران استخدام، ویژگی های لازم برای استخدام کارشناس تضمین کیفیت را مشاهده نمایید.

منبع: مجله ایران استخدام