آرشیو اردیبهشت ماه 1401

کاریابی مجازی در سراسر کشور

سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۰۳

درباره حرفه آرایشگری چه میدانید؟

۳۴ بازديد

مختصری در باره حرفه آرایشگری

آرایشگری چه در یک سالن کار و چه به صورت آزاد یکی از مهم ترین مشاغل اجتماعی در جهان است. آرایشگران معمولاً روزهای خود را با افراد جدید سپری می کنند و نسبت به این افراد احساس خوبی دارند. همچنین در حرفه آرایشگری فرصت‌های زیادی برای معاشرت وجود دارد. آرایشگری از نظر کسانی که به این حرفه علاقمند هستند، بسیار جذاب است. تعدادی از آرایشگران زندگی خوبی دارند و برخی نیز حتی با راه اندازی خط تولید و کسب و کار خود توانسته اند به مقام مشهوری دست یابند. بسیاری از آرایشگران کار خود را از یک مغازه یا سالن کوچک شروع کرده اند و توانسته اند به موفقیت‌های زیادی دست یابند.

زیاد بودن مشتریان یک آرایشگر نشانگر نتیجه بازاریابی موفق، عملیات‌ها و مدیریت قوی مشتریان است. با این حال با یک تحلیل قوی، دلایل قوت را می توان مشخص کرد. اصلی ترین نقطه از نقاط قوت سالن‌ها استفاده از یک تیم با مهارت و یک مکان پر رفت و آمد است.

هر شغلی سختی های خود را دارد و نمی توان انکار کرد که آرایشگری کار سختی نیست اما اگر می‌خواهید رئیس خود باشید آرایشگری مطمئنا یک شغل انعطاف پذیر و مناسب را برای شما خواهد بود.

تفاوت کار آرایشگر مردانه و زنانه در چیست؟

عمده ترین کار یک آرایشگر مرد این است که موها را به یک سبک یا ظاهر خاص مرتب کند. آنها می‌توانند موها را کوتاه کنند، به آن رنگ بیفزایند یا آن را ببافند. آرایشگران مرد به سادگی موهای مردانه را کوتاه می کنند اما این افراد به خانم ها خدمات نمی‌دهند.


برای آرایشگر شدن به چه چیزی نیاز دارید؟

طبق شرایط استخدام آرایشگر مطلوب ترین سطح در حرفه آرایشگری سطح ۳ است. برخی از سالن ها برای آموزش شما از طریق یک سیستم آکادمی آموزشی در سالن بهره می‌برند. همچنین ممکن است شما مدرک پایه در آرایشگری یا کارآموزی را انتخاب کنید.

پردرآمدترین گزینه های شغلی در آرایشگری:

  • استخدام هنرمند گریم تئاتر
  • استخدام متخصص مراقبت از پوست
  • استخدام ناخن کار
  • استخدام تتوکار
با این حال مدارک و شرایط زیادی برای استخدام یک آرایشگر مورد نیاز است. شما میتوانید شرایط احراز مورد نیاز برای استخدام آرایشگر را در سایت های کاریابی از جمله سایت کاریابی ایران استخدام مشاهده نمایید.

رشته مهندسی عمران مناسب چه کسانیست؟

۳۶ بازديد

مهندس عمران چه نقشی دارد؟

مهندسان عمران مسئول نظارت بر پیشرفت درست، فنی و استاندارد پروژه‌ها و نیز ابعاد اقتصادی و هزینه‌های جاری هستند. در پروژه‌های بزرگ عمرانی مسئله اقتصادی و هزینه‌ها، مسئله بسیار مهمی است که باید در نظر گرفته شود.

این مهندسان بسته به اینکه وظایف طراحی و محاسبات را به عهده داشته باشند یا اجرا و پیاده‌سازی، ممکن است در دفتر کار یا در کارگاه ساختمانی یا ترکیبی از هر دو حضور داشته باشند.
در ادامه مقاله به بررسی جزییات بیشتر معرفی رشته مهندسی عمران، وظایف و مهارت‌های الزامی برای یک مهندس عمران، حوزه‌های کاری و شرایط بازار کار خواهیم پرداخت.



رشته مهندسی عمران مناسب چه کسانیست؟

همه افرادی که به کار در حوزه مهندسی عمران علاقه‌مندند می‌توانند از طریق تحصیلات آکادمیک وارد این حوزه شوند اما بدیهی است افرادی که استعداد و توانایی‌های مناسب‌تری دارند، رضایت شغلی بیشتری را تجربه خواهند کرد. بررسی و کشف توانایی‌های افراد از روش‌های مختلفی مثل بررسی تیپ شخصیتی آن‌ها امکان‌پذیر است. تست‌های شخصیت‌شناسی مختلفی نیز برای کمک به افراد وجود دارد که یکی از آن‌ها تست MBTI است.


بر اساس نتایج تست MBTI افرادی که دارای تیپ شخصیتی ESTJ، ISTJ، ESTP و ISTP هستند برای کار در حوزه عمران موفق‌ترند.

چگونه وارد بازار کار مهندس عمران شویم؟

فرصت های شغلی مهندسی عمران، بخش‌های مختلفی را دربرمیگیرد. مهندسان عمران می‌توانند به‌عنوان مهندس رسمی سازمان نظام مهندسی کار کنند، در بخش خدمات دولتی، استخدام یا در بخش خصوصی مشغول به کار شوند.
داشتن تجربه کارآموزی در پیدا کردن شغل برای تازه فارغ‌التحصیلان نقش مؤثری دارد. در وب‌سایت ایران استخدام آگهی‌های زیادی با عنوان استخدام کارآموز مهندس عمران وجود دارد. چنین مواردی، فرصتی عالی برای کسب تجربه ورود به بازار کار هستند.

برای استخدام بخش خصوصی در شهرهای مختلف و زیرشاخه‌های مختلف مثل طراح سازه یا نقشه‌کش می‌توانید از طریق جستجوی عبارتی نظیر استخدام مهندس عمران در تهران یا شهر خودتان، می‌توانید از وب‌سایت‌های کاریابی آنلاین نظیر کاریابی ایران استخدام کمک بگیرید. در این وب‌سایت، کارفرمایان با درج آگهی‌ استخدام، اقدام به جذب نیروی کار می‌کنند. کارجویان نیز می‌توانند رزومه خود را تنظیم و مستقیماً برای آن‌ها ارسال کنند.
ساخت رزومه با امکان رزومه ساز وب‌سایت ایران استخدام به‌راحتی برای کارجو امکان‌پذیر است. در آینده نیز می‌توانید رزومه خود را به‌روزرسانی کنید و برای کارفرما بفرستید.

برنامه نویس کیست؟

۲۸ بازديد

معرفی شغل برنامه نویسی




شغل برنامه نویسی یکی از محبوب ترین و پر تقاضا ترین شغل ها می باشد.  این رشته هم در داخل کشور و هم در خارج کشور دارای بازار کاری عالی بوده و انواع مختلفی از برنامه ها را شامل می شود.

برنامه نویس کیست و شغل برنامه نویسی چیست؟

به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا،شغل برنامه نویسی یکی از محبوب ترین و پر تقاضا ترین شغل ها می باشد. این رشته هم در داخل کشور و هم در خارج کشور دارای بازار کاری عالی بوده و انواع مختلفی از برنامه ها را شامل می شود.

شغل برنامه نویسی

این شغل از پردرآمدترین و محبوب ترین مشاغل در زمینه فناوری اطلاعات می باشد. برنامه نویسی در پنج دسته تقسیم می شود که شامل موارد زیر می باشد :

· برنامه نویس اپلیکیشن

· برنامه نویس سیستم

· برنامه نویس بازی

· برنامه نویس موبایل

· برنامه نویس وب

هر کدام از دسته های گفته شده دارای آگهی های استخدام خاص خود می باشد. شما می توانید با بررسی و مطالعه شرایط آگهی های استخدام درج شده در زمینه برنامه نویسی شغل مورد نظر خود را پیدا کرده و برای آن رزومه ارسال کنید.

چگونه برنامه نویس شویم؟

افراد فعال در این زمینه هم می توانند از طریق دروس دانشگاهی و تحصیل در رشته کامپیوتر یا مهندسی کامپیوتر به این دانش برسند و هم می توانند در دوره های آموزشی برگزار شده در زمینه برنامه نویسی شرکت کنند. پس از آن هر شخص با توجه به دوره و مدرکی که دارد می تواند به عنوان برنامه نویس وارد بازار کار شود.
طول دوره تحصیل کارشناسی رشته برنامه نویسی یا مهندسی کامپیوتر چهار سال می باشد که در آن دروسی مانند ریاضی و آمار، انواع دروس تخصصی برنامه نویسی و زبان های کامپیوتری تدریس می گردد. همچنین فارغ التحصیلان این رشته پس از اتمام درس خود برای کسب اطلاعات و مهارت بیشتر در دوره های برنامه نویسی مختلف شرکت می کنند.

شغل برنامه نویسی در دنیا

شغل و دانش برنامه نویسی نه تنها در داخل کشور بلکه در تمامی دنیا حائز اهمیت است. ازآنجا که زبان برنامه نویسی در همه دنیا یک چیز است، یک فرد با تحصیل در این رشته می تواند در هر جای دنیا فعالیت داشته باشد. علاوه براین به دلیل اینترنتی بودن کار برنامه نویسی افراد می توانند برای کشورهای دیگر نیز فعالیت داشته باشه و درآمد دلاری از این رشته کسب کنند. به طورکلی رشته برنامه نویسی محدودیتی ندارد و یک فرد با توجه به مهارت خود می تواند به درآمدهای بسیار بالایی برسد.
برنامه نویس

برگرفته از: برنامه نویس کیست و شغل برنامه نویسی چیست؟

بررسی ویژگی ها و وظایف منشی اداری و دفتری

۴۱ بازديد
منشی کیست؟

شغل منشی به خوبی در میان مردم شناخته شده است و جایگاه اجتماعی مناسبی دارد. شرکت ها و دفاتر مختلف و مطلب های پزشکان و.. همگی به این نیروی کارآمد و حرفه ای نیاز دارند. در واقع منشی به همه کارها سر و سامان می دهد. وظایف مختلفی برای یک منشی تعریف شده است که افرادی که در این حیطه مشغول می شوند حتما باید آنها را در نظر بگیرند.

یک منشی چه وظایفی بر عهده دارد؟

وظایفی که یک منشی باید به خوبی بشناسد و به آنها پایبند باشد را در چند مورد می توان بیان کرد.
  • اصل امانت داری و تعهد به کار از مهمترین مواردی است که یک منشی باید به آن پایبند باشد.
  • داشتن روابط عمومی عالی در محیط
  • پوشش مناسب با محیط کار
  • آشنایی با سیستم و رایانه
  • داشتن مدرک تحصیلی حداقل دیپلم و در برخی موارد کارشناسی و کارشناسی ارشد 
  • از مهمترین وظیفه منشی جوابگویی به تماس ها و برقراری ارتباط بین دو طرف مکالمه و مشخص کردن زمان قرار و دیدار افراد می باشد.
  • نگهداری و ثبت اسناد مختلف و بایگانی داده از دیگر وظیفه ای است که یک‌ منشی حرفه ای و کار بلد باید انجام دهد.


منشی آشنا به امور دفتری و اداری باید چه ویژگی داشته باشد؟

یکی از مهمترین بخش های آگهی ایران استخدام مختص استخدام‌ منشی آشنا به امور دفتری و اداری می باشد. ادارات دولتی و خصوصی زیادی در سراسر کشور فعالیت دارند که برای سامان دهی به کارهای خود نیاز به یک منشی کاربلد و خبره دارند. کارجویانی که توانایی لازم را در این مواردی که ذکر می‌کنیم دارند می توانند برای ارسال رزومه در این سایت اقدام کنند و برخی نیز با توجه به راه های ارتباطی که بیان شده می توانند اقدامات لازم را انجام دهند. این توانایی ها به این صورت است؛ آشنایی با روند اداری کار و اتوماسیون اداری از مهمترین توانایی این افراد خواهد بود بهتر است یک دوره آموزشی در این باره دیده باشید. آشنایی لازم به اینترنت به جهت خواندن ایمیل و جوابدهی به آنها، فکس و تایپ برای مواقع مختلف لازم و ضروری است.
فردی که به این‌ منظور استخدام‌ می شود باید با نامه نگاری با بخش های مختلف را به خوبی آموزش دیده باشد. پیام های کاغذی را آرشیو کند و سامان ببخشد. وقت های ملاقات و تماس های تلفنی را برنامه ریزی کند. با مراجعه کنندگان برخورد درست و قاطعی داشته باشد. دفاتر از جمله مراکزی هستند که مراجعه کنندگان فراوانی در طول روز در آن رفت و آمد می کنند منشی باید بداند با توجه به قانون و عرف با این مراجعه کنندگان دفتری و اداری برخورد نماید. تعیین وقت دیدار با مدیر را برای آنان فراهم آورد.

خدمات کاریابی مجازی ایران استخدام برای کارجویان و کارفرمایان

۳۶ بازديد

اهمیت کاریابی های مجازی

یکی از مشکلاتی که این روزها در ذهن اکثر جوانان و افراد فارغ‌التحصیل شکل گرفته، نبود فرصت شغلی مناسب برای آن‌ها است. اگر کمی در جامعه جستجو کنیم، می‌توانیم متوجه شویم که هر کسی با هر تخصص و میزان دانشی در تاکسی‌های اینترنتی مشغول به کار شده و به کسب درآمد می‌پردازد.

این موضوع برای جامعه‌ای که می‌خواهد یک اقتصاد پویا داشته باشد، یک فاجعه است! با این حال اگر مجموعه‌های خصوصی و سازمان‌های نیمه خصوصی در این زمینه اقداماتی برای افزایش آگاهی در رابطه با فرصتهای شغلی موجود خود کنند، می‌توان در راستای حل این مشکلات قدم برداشت.
خوشبختانه در حال حاضر راهکارهای جدید در دنیای پر هیاهو اینترنت وجود دارد. راهکارهایی که می‌توانند به کارجویان کمک کنند تا هرچه سریع‌تر شغل ایده آل خود را پیدا کنند. راه حل‌هایی که می‌توانند به کارفرمایان کمک کند که منابع انسانی مورد نیاز سازمان خود را تأمین کنند.

کاریابی ایران استخدام

ایران استخدام، پلتفرمی ارزشمند و بروز در زمینه کاریابی

ایران استخدام به عنوان یکی از پر افتخارترین مجموعه‌های کاریابی مجازی در کشور، مزایای بی شماری برای کارجویان و کارفرمایان فراهم می‌کند. شما با کمک این مجموعه می‌توانید از مزایای بی شماری بهره مند شوید، مانند:

  • سرعت بالای جستجو در میان فرصت‌های شغلی:

هر کارجویی می‌توانید به راحتی در میان آگهی‌های شغلی این سایت جستجو کرده و با انتخاب دسته بندی‌های مناسب (دسته بندی بر اساس جایگاه شغلی، استان، شهر، سابقه کار و ...) اقدام به فعالیت کند. برای مثال شما برای پیدا کردن آگهی های استخدام تهران تنها با چند کلیک ساده فاصله دارید!

  • صرفه جویی در زمان برای کارفرمایان و کارجویان:

کارفرمایان و کارجویان هر دو علاقه‌مند هستند که در مدت زمان کوتاهی به هدف خود برسند. در این میان، کمک گرفتن از سایت‌های استخدامی می‌تواند به افراد مختلف کمک کند که بدون از دست دادن زمانی که در گذشته در هنگام ثبت آگهی در روزنامه‌ها و یا سایت‌های کم بازدید می‌کردند به هدف خود دست پیدا کنند.

  • ساخت رزومه حرفه‌ای مطابق با نیاز کارفرمایان:

در سایت ایران استخدام برای کارجویان قابلیت جذابی تحت عنوان رزومه ساز آنلاین وجود دارد. شما می‌توانید به راحتی بر اساس نیازهای کارفرمایان یک رزومه مختصر که شامل توانایی‌ها، مهارت‌ها و سابقه‌های کاری شماست، تهیه کنید.

اگر نمی‌دانید که چطور باید رزومه نوشت و یا به چه چیزهایی باید در آن اشاره کرد، این قابلیت می‌تواند به شدت مفید باشد و به شما کمک کند که مرحله به مرحله برای تکمیل یک فرم به جلو بروید. در سایت ایران استخدام، این بخش به صورت رایگان در اختیار کارجویان قرار می‌گیرد.

  • امکان جستجوی شغل با توجه به میزان مهارت:

با توجه به این که شما در میان تعداد بسیار زیادی آگهی اقدام به جستجو شغل مورد نیاز خود می‌کنید، باید در نظر بگیرید که حتی اگر سابقه کمی دارید و یا مهارت‌های شما بالا نیست، مجموعه‌ها و سازمان‌هایی وجود دارند که به شما نیاز دارند.

شما می‌توانید رزومه‌های خود را برای این مجموعه‌ها ارسال کرده و خود را برای استخدام در آن‌ها آماده کنید.

  • استخدام آسان نیروی کار نسبت به گذشته:

از جالب‌ترین و برترین ویژگی‌ها و مزیت‌های این مجموعه برای کارفرمایان، جذب ساده و سریع نیروی انسانی مورد نیاز است. شما دیگر مانند گذشته برای جذب نیرو نیاز نیست مدت‌ها منتظر بمانید. با کمک ایران استخدام و تعدادی زیادی کارجو که برای پیدا کردن فرصت‌های شغلی روزانه به این سایت مراجعه می‌کنند، شما می‌توانید توقع داشته باشید که در کمترین زمان، نیروی انسانی مورد نیاز خود را جذب کنید.

  • مقرون به صرفه بودن برای درج آگهی استخدام:

در گذشته نه چندان دور اگر یک کارفرما نیاز به جذب نیرو متخصص داشت، باید هزینه‌های زیادی برای چاپ آگهی و پخش آن، ثبت نام در سامانه‌های کاریابی سنتی و ... می‌کرد که نسبت به هزینه‌ای که باید در پلتفرم‌های مجازی کاریابی می‌کرد، هزینه بسیار زیادی بود.

پلتفرم‌های مجازی کاریابی این روزها به عنوان سامانه‌هایی مقرون به صرفه شناخته می‌شوند که به کسب و کارها کمک می‌کنند تا با صرف کمترین هزینه از نیروی انسانی مورد نیاز خود بهره مند شوند.

همین الان برای درج آگهی استخدام و یا پیدا کردن فرصت شغلی، اقدام کنید

شما می‌توانید همین الان با مراجعه به سایت ایران استخدام برای ساخت رزومه برای کارجویان و ثبت آگهی استخدام اقدام کنید. ایران استخدام به عنوان یک مجموعه حرفه‌ای می‌تواند به شما برای رسیدن به اهدافتان کمک کند. مدنظر بگیرید که اگر در این رابطه سؤال یا نظری دارید، می‌توانید با ما و دیگر خوانندگان این مطلب به اشتراک بگذارید.


برگرفته از: چگونه از طریق کاریابی های مجازی شغل خود را بیابیم؟