دوشنبه ۳۰ خرداد ۰۱ ۱۰:۲۶ ۴۰ بازديد
در این مقاله قصد داریم به بررسی برخی از شغلهایی که کارشناسان بازرگانی را برای فعالیت در آنها استخدام میکنند بررسی کنیم.
کارشناس بازرگانی داخلی:
یکی از آگهیهای رایج در این زمینه، استخدام کارشناس بازرگانی داخلی است. بازرگانی داخلی شامل فعالیتها و معاملاتی است که داخل یک کشور انجام میشود و خریدار و فروشنده در یک کشور مستقر هستند. درحقیقت در این نوع از تجارت هدف اصلی، رفع نیازها با استفاده از منابع داخلی است.
انجام تحقیقات تجاری در بازرگانی داخلی راحتتر است چرا که ماهیت مشتریان در مشاغل قابل دسترس بوده و همچنین تجارت با پول رسمی آن کشور انجام میشود.
کارشناس بازرگانی خارجی:
بازرگانی خارجی شامل فعالیتها و معاملاتی است که خریدار و فروشنده آن در دو کشور متفاوت قرار دارند. در بازرگانی خارجی، تحقیقات تجاری بسیار هزینهبر و انجام آن دشوارتر است. همچنین در تجارت بینالمللی از ارزهای کشورهای مختلف برای تجارت استفاده میشود.

مدیریت فروش:
این سمت شغلی، شامل نظارت و رهبری تیمهای فروش است. یک مدیر فروش باید نمایندگان خود را برای ارتباط با مشتریان احتمالی، تبدیل آنها به مشتریان اصلی و انتقال آنها از طریق خطوط فروش هدایت کند.
بازاریابی:
هدف اصلی بسیاری از شرکتها از جذب کارشناس بازرگانی، فعالیت او در زمینه بازریابی است. منظور از بازاریابی تمامی فعالیتهایی است که یک مجموعه برای بهبود روند خرید، فروش یا ارائه خدمات خود انجام میدهد.
درحقیقت افراد متخصصی که در بخش بازریابی مشغول به کار هستند به دنبال جلب توجه مخاطبان بالقوه کلیدی به وسیله انواع تبلیغات هستند.
در حال حاضر پرطرفدارترین و پردرآمدترین شغل در رشته مدیریت بازرگانی، در کشور ما، بازاریابی است که اهمیت زیادی در مدیریت سود و زیان مجموعهها داشته و در سالهای اخیر مورد توجه بسیاری از کارفرمایان و مدیران قرارگرفته است.
از سایر شغلهای مرتبط با کارشناسی بازرگانی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
کارشناس بازرگانی داخلی:
یکی از آگهیهای رایج در این زمینه، استخدام کارشناس بازرگانی داخلی است. بازرگانی داخلی شامل فعالیتها و معاملاتی است که داخل یک کشور انجام میشود و خریدار و فروشنده در یک کشور مستقر هستند. درحقیقت در این نوع از تجارت هدف اصلی، رفع نیازها با استفاده از منابع داخلی است.
انجام تحقیقات تجاری در بازرگانی داخلی راحتتر است چرا که ماهیت مشتریان در مشاغل قابل دسترس بوده و همچنین تجارت با پول رسمی آن کشور انجام میشود.
کارشناس بازرگانی خارجی:
بازرگانی خارجی شامل فعالیتها و معاملاتی است که خریدار و فروشنده آن در دو کشور متفاوت قرار دارند. در بازرگانی خارجی، تحقیقات تجاری بسیار هزینهبر و انجام آن دشوارتر است. همچنین در تجارت بینالمللی از ارزهای کشورهای مختلف برای تجارت استفاده میشود.

مدیریت فروش:
این سمت شغلی، شامل نظارت و رهبری تیمهای فروش است. یک مدیر فروش باید نمایندگان خود را برای ارتباط با مشتریان احتمالی، تبدیل آنها به مشتریان اصلی و انتقال آنها از طریق خطوط فروش هدایت کند.
بازاریابی:
هدف اصلی بسیاری از شرکتها از جذب کارشناس بازرگانی، فعالیت او در زمینه بازریابی است. منظور از بازاریابی تمامی فعالیتهایی است که یک مجموعه برای بهبود روند خرید، فروش یا ارائه خدمات خود انجام میدهد.
درحقیقت افراد متخصصی که در بخش بازریابی مشغول به کار هستند به دنبال جلب توجه مخاطبان بالقوه کلیدی به وسیله انواع تبلیغات هستند.
در حال حاضر پرطرفدارترین و پردرآمدترین شغل در رشته مدیریت بازرگانی، در کشور ما، بازاریابی است که اهمیت زیادی در مدیریت سود و زیان مجموعهها داشته و در سالهای اخیر مورد توجه بسیاری از کارفرمایان و مدیران قرارگرفته است.
از سایر شغلهای مرتبط با کارشناسی بازرگانی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- مدیریت استراتژیک
- مدیریت محصول
- صادرات و واردات
- ۰ ۰
- ۰ نظر