پنجشنبه ۲۸ فروردین ۰۴

چگونه کارشناس خرید و تدارکات حرفه ای شویم؟

۳۰ بازديد
کارشناس خرید و تدارکات فردیست که بتواند کالا و خدمات مورد نیاز برای مجموعه را تشخیص داده و با انجام تحقیقات و اقدامات لازم، کالایی با کیفیت بالا و بهترین قیمت را خریداری کند. این شغل می‌تواند باتوجه به صنعت مربوطه شامل سمت‌های کارشناس، کارشناس ارشد و مدیریت باشد که حقوق هرکدام از آن‌ها نیز متفاوت خواهد بود.
بازار کار و استخدام این شغل در کشور ما خوب است و شما با مراجعه به آگهی‌های استخدام کارشناس خرید و تدارکات در تهران و سایر استانهای کشور در این زمینه خواهید دید که شرکت‌های زیادی خواهان استخدام فردی با این عنوان هستند.

چگونه یک کارشناس خرید و تدارکات شویم؟
برای اینکه تبدیل به یک کارشناس خرید شویم باید مراحل زیر را طی کنیم:
کسب تحصیلات دانشگاهی:

علی‌رغم اهمیت بیشتر تجربه نسبت به تحصیلات در این شغل، برای موفقیت‌های بیشتر در آینده و رسیدن به درجات بالاتر بهتر است تحصیلات دانشگاهی خود را تا کارشناسی یا بالاتر ادامه دهید. همان‌طور که گفتیم داشتن مدرک در رشته‌های اقتصادی و بازرگانی می‌تواند تاثیرات مثبتی در استخدام شما در مراکز معتبر نیز داشته باشد.
کسب تجربه کاری مرتبط:

سعی کنید به‌دنبال شغل‌هایی باشید که با فروشندگان و یا کارمندان فروش بیشتر در ارتباط باشید. اگر داشتن درآمد بالا در مدت زمان کم برایتان بسیار مهم نباشد، مدتی کارآموزی به‌عنوان کارشناس تدارکات می‌تواند بهترین انتخاب برای کسب تجربه مورد نیاز باشد.
کسب گواهینامه‌ها و مهارت‌های مورد نیاز:

در زمان یادگیری بیشتر و کسب تجربه در مورد این شغل، سعی کنید برای مهارت‌های مورد نیاز و مهم گواهینامه‌های معتبر دریافت کنید. پس از دریافت این مهارت ها میتوانید از طریق رزومه ساز رایگان ایران استخدام برای خود رزومه کاری ایجاد کرده و با اشاره به گواهینامه‌های خود کارفرمایان را از مهارت هایی که دارید مطلع ساخته و خود را از سایر کارجویان متمایز سازید.
منبع: بلاگ ایران استخدام
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.