تحصیلات کارشناس صادرات چیست؟

کاریابی مجازی در سراسر کشور

سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۰۳

تحصیلات کارشناس صادرات چیست؟

۳۶ بازديد
کارشناس صادرات کیست؟
کارشناسان صادرات وظیفه تسهیل صادرات کالا و خدمات از یک کشور به کشور دیگر را بر عهده دارند. آنها ممکن است مستقیماً با شرکت هایی کار کنند که می خواهند محصولات خود را در کشورهای دیگر بفروشند، یا ممکن است با سازمان های دولتی کار کنند تا اطمینان حاصل کنند که تمام مقررات قابل اجرا رعایت می شود.
کارشناسان صادرات باید به قوانین تجارت بین المللی و رویه های گمرکی مسلط باشند. آنها همچنین باید درک قوی از بازارهایی که با آن ها کار می کنند داشته باشند - هم بازاری که محصول در آن فروخته می شود و هم بازاری که از آنجا منبع تهیه می شود. این به آنها اجازه می دهد تا به شرکت ها کمک کنند تا تصمیمات آگاهانه ای در مورد اینکه کدام محصولات را کجا بفروشند، بهترین قیمت آن محصولات و غیره را اتخاذ کنند.

شما میتوانید آگهی های استخدام کارشناس بازرگانی خارجی پاره وقت را در سایت ایران استخدام مشاهده نمایید.



مدرک تحصیلی کارشناس صادرات
برای کار به عنوان کارشناس صادرات، داوطلب باید دارای مدرک لیسانس در یکی از رشته‌های زیر باشد:

  • رشته امور مالی
  • رشته مدیریت بازرگانی
  • رشته علوم سیاسی
  • رشته مدیریت بازرگانی
  • رشته اقتصاد
  • رشته روابط بین‌الملل و غیره
همچنین داوطلب باید از کلیه تجارت بین‌الملل، قانون اساسی و قوانین عرفی آگاه باشد. آگاهی از قوانین بین‌المللی یکی از الزامی‌ترین الزامات شغل تخصصی صادرات است. مدرک تحصیلات تکمیلی یا کارشناسی ارشد در مدیریت بازرگانی، امور مالی، اقتصاد یا مدیریت بازرگانی یک مزیت اضافی است، زیرا بسیاری از سازمان‌ها در هنگام درج آگهی دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد و تجربه حرفه‌ای را جزو شرایط احراز قرار می‌دهند.

منبع: معرفی شغل کارشناس صادرات
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.