دوشنبه ۱۶ خرداد ۰۱ ۱۰:۴۳ ۷۹ بازديد
وظایف کارشناس فروش چیست؟
سازمانهای گوناگون، اهداف گوناگونی برای جذب کارشناس فروش دارند. مسئولیتی که بر عهدهی یک کارشناس فروش است کمک میکند تا او را به افزایش رشد کسب و کار برساند. او از طریق ایجاد کردن و توسعه دادن استراتژیهای فروش به این مهم میرسد.

• تحلیل و ارزیابی قلمروهای فروش برای محصولات و خدمات شرکت از دیگر وظایفی است که یک بازاریاب باید به آن توجه کند.
• کارشناس فروش بهتر است که در تعیین سیاستهای فروش شرکت مشارکت داشته باشد.
• تعیین بودجههای فروش و بازاریابی از وظایف اصلی بازاریاب است.
• او باید بتواند ترندهای بازار محصولات و خدمات شرکت را تحلیل کند.
• او همچنین باید در رفع مشکلات مشتریان بهخصوص در زمینهی فروش، مشارکت و احساس وظیفه کند.
• با تیمهای فروش دیگر در راستای توسعه دادن فرصتهای فروش همکاری کند.
• با استراتژیها و تکنیکهای بازاریابی بهخوبی آشنا باشد و بتواند آنها را به تیمهای فروش آموزش بدهد.
• یکی از پیش پا افتادهترین و البته مهمترین وظایف کارشناسان فروش این است که نسبت به وقت و زمان و نیاز مشتری خود را مسئول بدانند و تاریخ دقیق تحویل محصول به مشتری را تعیین کنند.
• او همچنین باید بتواند گزارش دقیق و کاملی از روند کار خود و فروشهای اخیر را به مدیریت شرکت ارائه بدهد.
• همانطور که قبلاً هم گفتیم یک کارشناس خوب کسی است که بتواند به خوبی با مشتریان ارتباط برقرار کند. ازاینرو وظیفهی مهم او این است که در راستای قیمت محصولات و خدمات خاص خود با مشتریان مذاکرهای کاربردی داشته باشد.
• این مذاکره فقط منحصر به مشتریان نمیشود. بلکه کارشناس فروش باید با دیگر همکاران خود مذاکره و گفتگو کند تا روشهای بهتری به منظور افزایش فروش پیدا کند.
• از دیگر وظایف کارشناسان فروش این است که ایدههای جدید خود را توسعه بدهند تا بتوانند مشتریان کنونی خود را حفظ کنند.
منبع: بهار نیوز
سازمانهای گوناگون، اهداف گوناگونی برای جذب کارشناس فروش دارند. مسئولیتی که بر عهدهی یک کارشناس فروش است کمک میکند تا او را به افزایش رشد کسب و کار برساند. او از طریق ایجاد کردن و توسعه دادن استراتژیهای فروش به این مهم میرسد.

• تحلیل و ارزیابی قلمروهای فروش برای محصولات و خدمات شرکت از دیگر وظایفی است که یک بازاریاب باید به آن توجه کند.
• کارشناس فروش بهتر است که در تعیین سیاستهای فروش شرکت مشارکت داشته باشد.
• تعیین بودجههای فروش و بازاریابی از وظایف اصلی بازاریاب است.
• او باید بتواند ترندهای بازار محصولات و خدمات شرکت را تحلیل کند.
• او همچنین باید در رفع مشکلات مشتریان بهخصوص در زمینهی فروش، مشارکت و احساس وظیفه کند.
• با تیمهای فروش دیگر در راستای توسعه دادن فرصتهای فروش همکاری کند.
• با استراتژیها و تکنیکهای بازاریابی بهخوبی آشنا باشد و بتواند آنها را به تیمهای فروش آموزش بدهد.
• یکی از پیش پا افتادهترین و البته مهمترین وظایف کارشناسان فروش این است که نسبت به وقت و زمان و نیاز مشتری خود را مسئول بدانند و تاریخ دقیق تحویل محصول به مشتری را تعیین کنند.
• او همچنین باید بتواند گزارش دقیق و کاملی از روند کار خود و فروشهای اخیر را به مدیریت شرکت ارائه بدهد.
• همانطور که قبلاً هم گفتیم یک کارشناس خوب کسی است که بتواند به خوبی با مشتریان ارتباط برقرار کند. ازاینرو وظیفهی مهم او این است که در راستای قیمت محصولات و خدمات خاص خود با مشتریان مذاکرهای کاربردی داشته باشد.
• این مذاکره فقط منحصر به مشتریان نمیشود. بلکه کارشناس فروش باید با دیگر همکاران خود مذاکره و گفتگو کند تا روشهای بهتری به منظور افزایش فروش پیدا کند.
• از دیگر وظایف کارشناسان فروش این است که ایدههای جدید خود را توسعه بدهند تا بتوانند مشتریان کنونی خود را حفظ کنند.
منبع: بهار نیوز
- ۰ ۰
- ۰ نظر